Wpisy z tagiem: informacja

poniedziałek, 11 kwietnia 2016
Napisy kierujące na Grochów (i Saską Kępę)
W związku z setną rocznicą przyłączenia terenów okręgu Grochów do Warszawy, zwracam uwagę, że występuje konieczność uporządkowania (ujednolicenia) napisów kierunkowych w przejściach dla pieszych. Obecnie jest tam spory chaos wynikający z osobnego projektowania każdego z nich. Występuje tam też, w sposób nieuprawniony kierunek Praga, który powinien występować tylko na trasie WZ - na wprost Pragi. Łączy się to z wadliwą nazwą dzielnicy administracyjnej Praga Pd., choć do wskazywania lokalizacji i kierunku powinno się używać nazw dzielnic funkcjonalno-historycznych
sobota, 20 lutego 2016
Jak psuto nazewnictwo....1939-1948-1950-1970
Blog ten wynikł oczywiście z zauważenia problemu zepsutego nazewnictwa w naszej dzielnicy, ale także w wielu innych miejscach. Teraz przyszła możliwość opisania mechanizmu jego psucia. Oczywiście już opisywałem fragmentarycznie problem wielokrotnie, ale teraz powstała możliwość pokazania tego w formie syntetycznej. Na fb kolega opublikował plan Warszawy z roku 1948, wyraźnie oparty na przedwojennych planach urzędowych, ale z pieczątką DO NOT CIRCULATE (nie rozpowszechniać). Plan ten był jednoarkuszowy, kolorowany na pomarańczowo. Być może to była wersja próbna przygotowywanego wydawnictwa. Tego samego dnia, przeglądając papiery po ojcu znalazłem ten plan w formie już sprzedawanej wydanej przez Prasę Wojskową w 1950 r. Na okładce jest rysunek trasy WZ (budowana w latach 1947-49) i Mariensztatu, z czym było zapewne związane wydawnictwo.
wtorek, 21 lipca 2015
Tramwaj „na Gocław” znów i UE
O to kolejny raz powraca temat jak to Warszawa próbuje poprawić dojazd na Gocław. Teraz martwią się wszyscy, że nowe rozporządzenie unijne stawia jednak dodatkowe wymagania. No i najwięcej wątpliwości budzi akurat zastaw projektów gocławskich. Wyłącznie z powodu niskiej stopy zwrotu – tak tramwaju jak i szybkiego autobusu... A tu ścierają się dwie te możliwości. No i wszyscy się martwią nowym dokumentem unijnym, zamiast własnymi kwalifikacjami, bo przecież UE musi za to zapłacić...
środa, 07 stycznia 2015
Warszawski węzeł kolejowy dla kolei aglomeracyjnej (cd.)
Według opisanej na konferencji koncepcji - stacja końcowa w okolicy dawnego Dworca Głównego zostanie schowana na poziomie -1, czyli „w piwnicy” budynku, jaki tu powstanie. Ma ona przyjąć najwyżej sześć pociągów na godzinę. Początkowo dalekobieżnych, a potem regionalnych. Rozumiem, że dalekobieżne będą tam kończyć tylko w czasie remontu średnicy.
czwartek, 10 lipca 2014
Briefing w krótkich majteczkach
W związku z huczną zapowiedzą inauguracji u stóp warszawskiego ratusza Porozumienia Ruchów Miejskich udałem się na plac Bankowy, uprzednio rozpowszechniwszy wiadomość w społeczności fb Grochów-nie-Praga-Pd. - Praga-nie-Pn., która przecież ruchem miejskim jest i to od dawna. Fakt, że bez nadbudowy biurokratycznej, ale z towarzyszącym blogiem o tej tematyce. Z racji moich kompetencji byłem tam, jak zwykle w kilku rolach: jako przedstawiciel ruchu miejskiego jw., jako dziennikarz, jako naukowiec-eksploatyk (który bada jakość systemów i przyczyny tego). Przedstawiam przecież wiele rozwiązań ciągle trwających problemów. Także jako mieszkaniec Warszawy i ekspert eksploatacji, którego rzecz interesuje, bo przecież widzę, że działania upolitycznionego ratusza są zawsze wadliwe. Dzieje się to z powodu niespójnego zarządzania, szczególnie projektami i ludźmi, gdzie zupełnie nie są rozumiane efekty synergii. W Warszawie ma to szczególne znaczenie, bo przecież „prezydentka” jest „bankowczynią”, „naukowczynią” i jednocześnie wiceprzewodniczącą partii rządzącej, a więc można by się spodziewać po niej czego innego. Dobrych działań w Warszawie, które promieniowałyby na cały kraj.
piątek, 14 maja 2010
Grochów-nie-Praga-Pd. w informacji przejść podziemnych
Kiedy przyjrzałem się informacji kierunkowej, jaką zafundowano pasażerom w przejściach podziemnych znajdujących się na osi Al. Jerozolimskie-ul. Waszyngtona (przejścia przy Dworcu Centralnym i przy przystankach Centrum), okazało się, że jest to zrobione nonszalancko i ma się nijak do Miejskiego Systemu Informacyjnego. O ile kierunki pozostałe określane są nazwami dzielnic administracyjnych (Ochota, Mokotów, Żoliborz), co daje szybką orientację, o tyle kierunek Grochowa, Saskiej Kępy, Gocławka określany jest na ogół jako Praga.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl