Wpisy z tagiem: obwodnica

środa, 01 lutego 2017
Most śliwicki (na trasie Krasińskiego-Budowlana) wykończony?
Chcemy czegośtam zamiast czegośtam gdzieśtam. Nie dla mostu i trasy mostu śliwickiego, zwanego Krasińskiego, bo nie ma żadnej nazwy. Tego typu hasła porażają ogólnikowością i bezzwiązkowością. Sugerują, że ktoś coś wie lepiej. Jasne, że w eksploatacji i jej projektowaniu zawsze jest coś za coś, niemniej nie można tego załatwiać za pomocą tego typu haseł. W zeszłym roku odbyła się walka o być albo nie być mostu śliwickiego zwanego niesłusznie odulicznie Krasińskiego. Piszę o tym dopiero teraz, bo spraw było bez liku dużo ważniejszych, a nadto lepiej można spojrzeć z boku. Most ten nas interesuje jak najbardziej na całym prawobrzeżu. Jak zwykle jednak rozważa się go jedynie na linii przebiegu trasy mostowej, czyli Żoliborz-Śliwice-Targówek. Śliwice są tu na samym skraju naszego obszaru zainteresowania. Obecnie są one enklawą wśród zabudowy przemysłowej, przyklejoną do ul. Jagiellońskiej. Przeciętny człowiek nie widzi tego jak to wszystko będzie wyglądało po zbudowaniu trasy (oczywiście nie szybkiego ruchu).
środa, 13 sierpnia 2014
Reksnisa obwodnica przez Kijowską
Zatkało mnie, gdy przeczytałem informację o tym, że dyrektor drogownictwa miejskiego Reksnis ogłosił, że budowana po śladzie Trasy Świętokrzyskiej (ciągle tak nazywana) z czasów zamierzchłej komuny Rynna Kijowska ma zostać adaptowana do roli obwodnicy! Widać to na załączonym obrazku. Od razu przypomniała mi się rzucona przez działacza z Targówka (którego nie obchodziły moje fachowe uwagi), że Kijowska przybliży Targówek do Grochowa!
czwartek, 24 kwietnia 2014
O braku obwodnicy na rondzie Wiatraczna
Po raz pierwszy sprawa reszty obwodnicy śródmiejskiej stałą się tematem demonstracji na Rondzie Wiatraczna wczoraj i dzisiaj. Rozbrajająco opisały to media zaczynając od tego, że to na pewno kampania wyborcza jednej z partii i że Ratusz pociesza, że chce zbudować Rynnę Kijowską (popłuczyny po Trasie Świętokrzyskiej). Naprawdę poraża to, że gdy jest trynd na obwodnicę to media publikują wielkie schematy, a gdy jest trynd na Rynnę Kijowską udają, że jest to jakaś alternatywa dla tej obwodnicy. Żadnej rzeczowej analizy, choć przecież jest o czym mówić. Było o tym na rozdawanej ulotce i w samym temacie demonstracji: Gdzie jest obwodnica śródmiejska? Czekamy na nią już 8 lat. Przypomniano też jeden z punktów programu PO: Przebudowa Ronda Wiatraczna tak, aby stało się ono placem miejskim oraz budowa połączenia przez tory kolejowe z Rembertowem i Targówkiem.
sobota, 30 października 2010
A co na to Saska Kępa?
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1679796,0,,praga_poludnie_chce_obwodnicy__ulic_i_wiecej_pieniedzy,wiadomosc.html Powyżej link do programu na temat dzielnicy, w którym brałem udział 27 października. Obecni byli: wiceburmistrz Marek Karpowicz, radna Mirosława Terlecka, redaktor Elżbieta Golińska i ja - Rafał Wodzicki. Program Twój Wybór jest związany ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi. To już 21 listopada... Zdania wyrażone przez obecnych pokrótce pokazały problematykę dzielnicy Grochów-nie-Praga-Pd. Szkoda tylko, że redaktor musiał zadać prowokacyjne pytanie: a co na to Saska Kępa?, jakby wspierając brak zainteresowania niektórych osób stamtąd problematyką nazewniczą. Przy całej pracy nad integracją dzielnicy - to jest akurat dezintegrujące... Jeszcze raz: chodzi o prawdę i sens... Redaktor niechcący zapomniał o Kamionku - wymieniając poddzielnice...
niedziela, 12 września 2010
Starzyński zaplanował Kaczyński usunął - co za bzdura!!!.

Z dużą przykrością przyczytałem tekst Obwodnice-kalendarz opóźnień w ostatnim numerze miesięcznika Stolica. Na tym blogu jest szczegółowo pokazana sprawa ulicy Tysiąclecia oraz wcześniej planowanej Trasy Tysiąclecia ze szczegółowym uzasadnieniem eksploatacyjnym oraz materiałem ikonograficznym (nigdzie nie pokazuje się gdzie to jest). Dyskusja na ten temat na podstawie szkicowych planów i pomijająca wiele aspektów, jest na ogół ułomna.  Tym bardziej w chwili tego, co wyprawia jego brat, po Jego śmierci. Wmawianie, że obecnie planowany przebieg obwodnicy nie spełni tej roli jest absurdalne.

Pierwszą nieprawdą jest to, że Starzyński zaplanował (jest to taki szantaż nazwiskiem bohatera). Na ogół prezydent nie planuje, a to co naszkicowano w jego czasach jest tylko szkicem i to nie na wszystkich rozwiązaniach.  Nie będę się powtarzał: czytelnicy znajdą analizy i opisy w poprzednich wpisach. Mnie natomiast poraża gołosłowność twierdzeń autora, dorabiających gębę Kaczyńskiemu. Przypominam: przejście przez tereny parkowe nie  było jedynym zarzutem do projektu tej trasy i były przeprowadzone odpowiednie analizy. Lekceważące traktowanie tego (np. prof. Suchorzewski twierdzi, że Wiatraczna jest prawą ręką przez lewe ucho) jest niedopuszczalne.

Grochów-nie-Praga-Pd. nie jest dziś przedmieściem Warszawy, ani terenami wystawowymi, a pełnopraną dzielnicą Warszawy. Upychanie obwodnicy tam gdzie chce autor jest bzdurą odcinającą od niej obszar  przewidywany do rozwoju i psującą siatkę komunikacyjną. Świadczy to o niezrozumieniu wszystkich zależności systemowych, jakie tu występują i występować będą. I nie podnieca mnie specjalnie, że "większość specjalistów twierdzi, że była to najgorsza decyzja w historii Warszawy". Nie pierwszy to raz widać, że nauka o eksploatacji nie jest powszechnie znana i pewne nawyki, projektowanie linijkowe (jak car tę kolej Moskwa-Petersburg) uniemożliwiają dojrzenie dalszych konsekwencji.

Najciekawsze, że w tym samym numerze pisze się z żalem o burzeniu zabytków, których Trasa Tysiąclecia pochłonęłaby kilka.

Ja mieszkam na Grochowie-nie-Pradze-Pd. 50 lat. I naprawdę nie widzę żadnego powodu dlaczego obwodnica miałaby być wzdłuż ul. Tysiąclecia. Nie widzi tego także wiele osób, które mają trochę wyobraźni.

Zawsze twierdziłem, że nawet krytykując Lecha Kaczyńskiego należy uznać jego trzy dzieła: Muzeum Powstania, Szybką Kolej Miejską, oraz przeniesienie obwodnicy na linię Wiatraczna-Rondo Żaba. I twierdzę to dalej. Mam nadzieję, że tak już pozostanie i dopiero po latach ludzie powiedzą: mieli rację. A raczej pomyślą, bo nikt tej racji nie przyznaje dalekowzrocznym. Często w ogtóle się zapomina o tym, kto to wywalczył.

Zalecam przeczytanie wpisów dotyczących skutków Trasy Tysiąclecia dla Pragi prawdziwej, Kamionka i Saskiej Kępy, a także braku obwodnicy dla Grochowa. Zalecam też zapoznanie się z historią propjektów i dzielnicy Grochów-nie-Praga-Pd.

(-) Rafał Wodzicki, ekspert eksploatacji

(zapewniam, że nawet ważni ludzie zajmujący się eksploatacją i jej tworzeniem nie wiedzą, bądź lekceważą teorię eksploatacji, czym powodują niejednokrotnie błędne decyzje, a także odpychanie specjalistów takich od kierowania)

 

 

 

niedziela, 25 lipca 2010
Obwodnica śródmiejska, a Grochów-nie-Praga-Pd.
Od dłuższego czasu planuje się domknięcie drogowej obwodnicy śródmiejskiej, co zasadniczo zmieniłoby warunki dojazdu do wielu miejsc, a szczególnie odciążyło obszar centralny miasta od zbędnego ruchu samochodowego. Głównym brakującym elementem jest odcinek prawobrzeżny –wschodni. Pierwotnie planowano zamknięcie obwodnicy Aleją Tysiąclecia, co jednak było bardzo oprostestowywane ze względu na negatywny wpływ takiej trasy na strukturę miasta. M. in. degradacji uległby obszar Szmulowizny-Michałowa, stłoczony pomiędzy linią kolejowa oraz trasami. Ponadto w obszarze Kamionka potrzebne byłoby poprowadzenie trasy ulicą Międzynarodową przez obszary parkowe, w szczególności otoczenie parku Skaryszewskiego im. Paderewskiego z trzeciej strony ruchliwą ulicą.
niedziela, 11 lipca 2010
Ulica Tysiąclecia na Pradze prawdziwej – do końca.
Potrzebny jest jeszcze pewien opis odcinka ul. Tysiąclecia Michałów-Rondo Żaba. Powoli rysuje się jej zarys w okolicy ulicy Grodzieńskiej (jej wyloty na ul. Tysiąclecia będą zamknięte), gdzie budowane są nowe domy na wprost ul. Kosmowskiej. Jedyny przejazd kolejowy w poziomie w okolicy śródmiejskiej będzie zastąpiony wiaduktem, który przejdzie także nad ul. „Solidarności”. Oraz nad historycznym budynkiem dawnej Zbrojowni?, dotąd zajmowanym przez wojsko, jeśli okaże się, że ostanie uznany za zabytek. Widać to na zdjęciu w odcinku poprzednim.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl