Wpisy z tagiem: metro

piątek, 03 listopada 2017
Najważniejsze problemy dzielnicy-okręgu
W związku z tym, że Stowarzyszenie Wiatrak podjęło pracę nad rejestracją i realizacją problemów przedstawiam główne te, którymi się zajmuję (oczywiście na razie najważniejsze – porządkujące dzielnicę):
wtorek, 12 września 2017
Informacja na tablicach warszawskiej komunikacji miejskiej
Można powiedzieć, że Warszawa wypracowała niezły system informacji w komunikacji miejskiej. Warto jednak pokazać, że mógłby on być lepszy, w tym odgrywać ważną rolę w upowszechnianiu informacji o mieście. Należy też zwrócić uwagę na wyjątkową niezgodność między tym systemem, a innymi, a szczególnie Miejskim Systemem Informacji. MSI jest zresztą pełen błędów i trudno jest się odnosić bezpośrednio do niego. Podobno miał być tylko dla kierowców, co jest zasadniczym błędem! Także kierowcom nie powinno się podtykać dezinformacji.
poniedziałek, 24 kwietnia 2017
Niedzielna pikieta przeciwtramwajowa
Tramwaj „na Gocław” to świetny przykład jak nie należy projektować i traktować mieszkańców. Podejmują oni walkę z różnymi motywacjami, pokazując jak wiele nieprawidłowości jest w tym projekcie., forsowanym na siłę przez Tramwaje Warszawskie.
środa, 25 stycznia 2017
Demagogia tramwajowa - demonstracje k. Chicago's pizza
W ostatnią niedzielę odbyły się w al. Waszyngtona, w rejonie przystanku Park Skaryszewski dwie demonstracje – przeciw i za tramwajem „na Gocław”. Na rogu ulic zebrał się spory tłumek z różnymi kolorowymi transparencikami i mikrofonem. Druga demonstracja była widoczna z daleka w rejonie wyjścia chodnika biegnącego wzdłuż Kanału. Miała jeden transparent o treści „Tramwaj musi pojechać” i głośnik ręczny. Gdy się pojawili poszedł pomruk: idą ci od Wieremiejczyka. Cieszę się, że mogłem widzieć na własne oczy co tam się działo. Żadna relacja nie oddała rzeczywistości. Po raz kolejny widziałem jak to tworzy się problemy pozorując jakieś fachowe działania. Także jak się szkaluje ludzi i manipuluje, żeby było „co trzeba”.
wtorek, 20 grudnia 2016
Dwa teksty o debacie w Gazecie Stołecznej
Z tego co wiem, tylko Gazeta Stołeczna opublikowała duże relacje o problemie nazewniczym w Warszawie i naszej dzielnicy przede wszystkim (Jarosław Osowski). Warto jednak zastanowić się nad używanymi tam sformułowaniami.
piątek, 11 listopada 2016
O średnicy kolejowej znów słów kilkoro
Wpadł mi w ręce letni numer (25) biuletyny Centrum Zrównoważonego Transportu, gdzie Krzysztof Rytel pisze ważne rzeczy o średnicy kolejowej. M. in. o częstotliwości pociągów i zbyt długiej, wg planów jej modernizacji. Jest tam i o sugerowanych nowych stacjach … Niestety, chodzi tu ciągle tylko o przystanki w strefie śródmiejskiej – od Ochoty do Powiśla. Nie ma nic o wielu stacjach potrzebnych lub których przesunięcie jest wymagane na obszarze prawobrzeża, głównie Pragi i Grochowa .
niedziela, 03 lipca 2016
Za sprawą grupy mieszkańców Saskiej Kępy, którzy rozpoczęli protesty
Nowy Biuletyn Dzielnica Praga Pld. w swoich pierwszych dwóch numerach zamieścił przypadkowo dwa ogromne teksty Jakuba Jagodzińskiego i Jana Sitnickiego z inicjatywy Tramwaj na Gocław. Tytuły mówią wszystko: Nie bójcie się tramwaju oraz Tramwaj zwany (nie)pożądaniem. Ten drugi zaczyna się tak jak tytuł niniejszego felietonu.
sobota, 18 czerwca 2016
Sieć kolei aglomeracyjnej i metra w Berlinie a ta w Warszawie
Wielokrotnie pisałem o tym, że kolej aglomeracyjna musi być w jednym systemie z metrem (też koleją). Muszą być stacje przesiadkowe między liniami tych podsystemów. Przy projektowaniu linii trzeba od tego zaczynać. Wtedy przebiegi stają się bardziej naturalne, a efekty są wzmocnione przez relacje przesiadkowe.
niedziela, 24 kwietnia 2016
Metro + kolej aglomeracyjna na Grochowie.
Dziś pokażę tylko jak wygląda na planie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego z 2006 r. III linia metra. Metro tu jest zaznaczone żółtą linią przerywaną. Widać tu cały pierwotny projekt, wraz z odnogą prowadzącą do zajezdni, która miała być na Koziej Górce. Z zajezdni oraz części zachodniej linii zrezygnowano po krytykach. Nie przytaczam ich tutaj. Wspomnę tylko, że zajezdnia ma już być na Annopolu chyba, a część zachodnia – od stacji Stadion Narodowy właśnie ma być odgrzewana. Wybudowanie stacji jako podwójnej (pisałem o tym nie raz) musi teraz być uzasadnione, czyli należy wmówi ludziom, że to jest dobry projekt. Więc nie jest. Wszystko już uzasadniłem szczegółowo. Nie wolno wydawać dalszych miliardów na ten projekt.
sobota, 23 stycznia 2016
Tramwaj na Gocław zajmie jeden rząd ogródków koło Kanału
Kanału Wystawowego oczywiście. Pozostałym działkom przy al. Waszyngtona nie grozi ani likwidacja, ani reprywatyzacja. Tym razem Hanna Gronkiewicz-Waltz, co nie miała czasu spotkać się ze mną spotkała się z działkowcami, by im wciskać – kolejny raz- tramwaj „na Gocław”. Jednocześnie opowiadać o tym, że działki w mieście to całkiem normalne. Dostała za to bukiet kwiatów i zrobiło się rzewnie. Zajmą „tylko” jeden rząd działek – pas szerokości 32-35 metrów. Wszystko wkomponują w otoczenie! Jacy oni dobrzy! Odbyło się kolejne spotkanie lokalne tym razem z działkowcami na ten temat! Troszkę tu, troszkę tam i...
niedziela, 27 grudnia 2015
Stary rok się kończy, ale czym...
Otóż kolejny rok kończy się tym, że nic z tego, o czym piszę tutaj nie jest poważnie traktowane w sferach decydenckich. O naprawie systemu nazewniczego mowy nie ma. Co najwyżej proponuje się, żeby zbierać podpisy i może wtedy... W sprawach komunikacyjnych trwa się przy złych projektach sprzed lat, nie patrząc na skutki w dłuższym okresie.
piątek, 04 grudnia 2015
Metro na Gocław do Strategii Warszawa 2030 ma należeć
Lekceważenie wszystkiego co piszę na temat tego absurdalnego, przestarzałego projektu postanowiono kolanem przepychać go dalej. Tym razem już wyżej - na poziom mazowiecki.
wtorek, 27 października 2015
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (1)
Oto komentarz do tego, co opublikowało Radio po spotkaniu z mieszkańcami w szkole na Saskiej Kępie. Miałem nadzieję, że coś jednak uda się przekazać słuchaczom. Niestety – zupełnie absurdalne zdanie na końcu poraża: że niby ja uważam, że ta linia tramwajowa powinna być od dawna. Akurat wręcz przeciwnie: uważam, że należy najpierw budowa połączenie autobusowe Gocławia z buspasami na Trasie, jednocześnie przeprojektować linie tramwajową.
wtorek, 20 października 2015
Grochów w czerwonym berecie.
Wykorzystując plan dzielnicy produkcji Prywatnej Agencji Geograficznej można jeszcze raz spojrzeć na spójność projektowania dzielnicy prawobrzeżnej śródmieścia Warszawy. Pisałem już nie raz o grochowskiej barierze kolejowej o długości prawie 6,5 km, prawie w ogóle nie zauważanej przez władze Warszawy. Tak się wszyscy przyzwyczaili, że zaledwie wspomina się o obwodnicy i ul. Tysiąclecia. Co prawda, ostatnio jednak coś się w tej sprawie ruszyło. Tereny kolejowe zostaną przecięte w połowie, co oczywiście nie znaczy, że to wystarczy.
poniedziałek, 12 października 2015
O tramwaju na Gocław znów na Saskiej Kępie
Tym razem w szkole przy Zwycięzców 44 odbyło się spotkanie mieszkańców z decydentami. Niestety ważne problemy utonęły w różnych pretensjach i wyjaśnieniach, takich jak zwykle. Gdybym nie był eksploatykiem to pewnie bym się też nabrał. Powstały niekonstruktywny chaos skłonił mnie do wyjścia po prawie dwóch godzinach. Dobrze, że spotkania takie są, ale też trzeba je umieć prowadzić, a także rozumieć co jest przedstawiane i co jest najważniejsze.
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl