Wpisy z tagiem: al Stanów Zjednoczonych

niedziela, 25 grudnia 2016
Zajezdnia na Grochowie II czyli Wielkim
Od dłuższego czasu wiem, że kolej jabłonowska miała swoją zajezdnię w rejonie dzisiejszego placu wielkogrochowskiego Rondo Wiatraczna. Nawet widziałem jej zdjęcie lotnicze, choć w warunkach niesprzyjających jej dokładnej lokalizacji. Teraz dość łatwo znaleźć plan i zdjęcie na witrynie Ratusza. Warto jednak napisać parę słów i pokazać ilustrację na moim blogu. Milczą o tym stele Miejskiego Systemu Informacji, pokazując jedynie stację szlakową Grochów II z wieżą ciśnień na ul. Grochowskiej. Nie było wtedy ani al. Waszyngtona ani tym bardziej al. Stanów Zjednoczonych. W tekście nie ma wzmianki, że za tą stacją był wjazd na stację techniczną zawierającą hale i warsztaty oraz tory postojowe. To tam zbudowano dwa typy wagonów – Grochów (dla kolei grójeckiej, na bazie pozostałości po spalonych przez Rosjan w 1915 r.) oraz Grochów II.
sobota, 06 lutego 2016
Trasa Tysiąclecia Starzyńskiego. (2)
W stronę Pragi ciąg ulic miał biec po trasie ul. Bliskiej, pod albo nad Dworcem Wschodnim, który wtedy był rozlany na całą szerokość dzisiejszej ulicy Kijowskiej, na tyłach dzisiejszego bloku o adresie Al. Tysiąclecia, zbieg ulic Radzymińskiej i Kawęczyńskiej, przez tereny dworca Wileńskiego, czynszową i Kowelską do 11 Listopada. I to już koniec. Tego typu ciąg ulic był wtedy oczywisty. Był też zaledwie naszkicowany. Jak widać nie mógł być on częścią żadnej obwodnicy. Nie planowano wtedy likwidacji lotniska Gocław za parę lat, tylko jego rozbudowę, nawet jako komunikacyjnego podobno. Samo to pokazuje, że cały ten rejon był traktowany jako przedmieście, które to słowo pojawia się często we wspomnieniach.
poniedziałek, 23 marca 2015
Skąd nazwa Przyczółek Grochowski na Gocławiu?
Wiele razy już wspominana była sprawa nazwy Przyczółek Grochowski. Postanowiłem zrobić głębsze dochodzenie skąd ona się wzięła na Gocławiu przecież. Sprawa okazała się prostsza niż się wydawało. Po przeanalizowaniu historycznych planów Warszawy (z okresu międzywojennego) i zdjęć, które się ukazały w internecie, można wyraźnie zauważyć, że urbanizacja postępowała od strony Grochowa w kierunku Gocławia. Przekroczyła ona tu linię ulicy Ostrobramskiej, istniejącej głównie na planach i doszła do jeziorka Gocławskiego i kanału melioracyjnego, który później został przeniesiony w nowe koryto. To koryto to jest Kanał Wystawowy istniejący obecnie. Wtedy biegł mniej więcej wzdłuż ulicy Kinowej.
poniedziałek, 16 marca 2015
Centralna kotłownia grochowska Kicia Kocia traci siedzibę
Okazało się nagle, że do końca miesiąca klubokawiarnia Kicia Kocia musi opuścić swą siedzibę w dawnej kotłowni przy ul. Garibaldiego, na tyłach "grzybków". Musi szukać nowej siedziby.
czwartek, 19 czerwca 2014
Tramwajo-działki Waszyngtona – koncepcja do planu miejscowego
Mówienie prawdy i to jeszcze profesjonalnej przeze mnie spotyka się często z niezrozumieniem, a nawet agresją z różnych stron, jak pisałem. Ci sami zresztą ludzie chcą mieć tanie miasto i dobrych urzędników na stanowiskach. Niestety, wspierają tych, którzy u władzy utrzymują się za pomocą manipulacji i lekceważenia prawdy, a nie za pomocą profesjonalnego pilnowania prawdy. Tak więc trzeba rozszerzyć wiedzę wszystkich, żeby wymiana myśli nie odbywała się na poziomie dobry-niedobry ten RW.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl