Wpisy z tagiem: kolej miejska

sobota, 02 stycznia 2016
Kolej miejska w Warszawie w 1904 roku ? (2)
Na blogu eksploatyka.pl opisałem projekt kolejowy dla Warszawy z 1904 r. Opisany projekt w zasadzie dotyczył Warszawy lewobrzeżnej, jednak jego zadaniem było przecież zintegrowanie wszystkich linii wchodzących do Warszawy, zbudowanych w XIX w. i na początku XX. Tu warto wydzielić część prawobrzeżną.
piątek, 18 grudnia 2015
Przebudowa warszawskiego węzła kolejowego
Odnalazłem wrześniowe opracowanie inż. arch. Leszka Wiśniewskiego (Miasto Jest Nasze) na temat węzła kolejowego w Warszawie. Oczywiście nie chodzi o to, że wszystko mi się podoba, a o to, że jest to jakby kontynuacja dyskusji, którą chciałem wywołać moimi publikacjami tutaj. Jest kilka ciekawych propozycji. Aż szkoda, że z automatu one nie będą zastosowane. Modernizacja węzła jest już zaplanowana. Inne mogą być zastosowane w przyszłości. Nawet ich nie wskazuję, ale dyskutować trzeba, a nie trwać w podtrzymywaniu starych i złych projektów takich jak metro i tramwaj na Gocław.
sobota, 21 marca 2015
Co robią władze w sprawie bzdurnego nazywania wszystkiego na Grochowie Pragą?
Spowodowanie przed laty nazwanie dzielnicy obecnej (miało być Grochów) kolejną Pragą Pd. powoduje skutki coraz większe. Coraz to ktoś przychodzi i wywiesza swoje transparenty z praskimi nazwami zaśmiecając naszą dzielnice kłamstwami. Czy władze w ogóle reagują na to? Nawet jeśli istnieje ta nieprawdziwa nazwa Praga Pd. spowodowana przez brak wiedzy i arogancję niektórych, nie ma żadnego powodu, żeby nie reagować na eskalację tego problemu.
czwartek, 29 sierpnia 2013
Z 80 linii tramwajowych część przechodzi przez Grochów-nie-Pragą-Pd. i Pragę-nie-Pn.
Z projektowanych tras - podobno szkicowo, dla oceny przez wybraną w przetargu firmę - część przechodzi przez naszą dzielnicę grochowsko-praską. Oczywiście ani słowa nie było o współnym projektowaniu z siecią kolejową, a więc niejako planuje się konfliktów i sklejanie z kawałków jak zwykle. Podaję na razie bez kometarza, ale w wielu miejscach trasy są absurdalne. Koniecznie chce się utrzymać dotychczasowe złe projekty i idzie się dalej. Pisałem o tym i będę pisał.
środa, 19 grudnia 2012
Nasze autobusy - cd.
Szczególnie ważne są jeszcze dwie linie: 521 i 188. Jak napisałem w komentarzu do poprzedniego tekstu 0 nie zauważono linii 143, skądinąd dobrze mi znanej. Linia 521 była rozpracowywana jeszcze przeze mnie przy uruchamianiu kolei miejskiej.
sobota, 28 lipca 2012
Michałów – węzeł, którego nie będzie
II linia metra jest już w budowie, a jej projekt został zmodyfikowany w ostatniej chwili, tak że wydawał się jaki taki. Całkowicie krytycznie oceniam za to (nie tylko ja) III linię metra, której odcinek lewobrzeżny został wyciszony, a prawobrzeżny funkcjonuje jako odgałęzienie grochowsko-gocławskie linii II. Maskuje to rzeczywiste pochodzenie tego odcinka, zresztą pokazywanego na ogół w formie miniaturek, co zaciera zupełnie jego konstrukcję.
sobota, 10 marca 2012
Konsultacje w sprawie komunikacji dotyczą też Grochowa-nie-Pragi-Pd.
Trwają konsultacje w sprawie transportu województwa. Podstawą jest: Studium rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego na Mazowszu w kontekście polityki transportowej Województwa Mazowieckiego. http://www.mbpr.pl/user_uploads/image/PRAWE_MENU/program-%20szynowy/srts.pdf
piątek, 27 maja 2011
Linia 521, dawniej C, a reszta komunikacji publicznej...
Próby zlikwidowania tej linii przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, a także opór przed zwiększeniem jej częstotliwości kursowania szeroko uzasadniony np. w gazetce dzielnicowej Mieszkaniec, gdzie chyba pierwszy raz była wymieniona kolej miejska – skończyły się jak poprzednio dość nieprzygotowana próba przeniesienia jej na Most Siekierkowski. Wypada więc się nad tym problemem zastanowić. W odróżnieniu od czasów poprzednich, ZTM zadaje sobie obecnie trud zmieniania systemowych zasad funkcjonowania eksploatacyjnego systemu transportowego oraz wyjaśniania wszystkiego publiczności - np. w artykułach (ostatnio w Transport i Komunikacja nr 2/2011: Innowacje w transporcie publicznym aglomeracji warszawskiej). Ludzie nie mogą żądać jednocześnie sprzecznych rzeczy: polepszenia komunikacji, potanienia biletów oraz utrzymania tego, co jest. Tego typu postępowanie zawsze okazuje się kosztowne i deformujące system. Wynika na ogół z przesłanek nieracjonalnych: złych nawyków komunikacyjnych wykształconych przez długotrwały okres nieprawidłowości, ale też niedostatków nie zauważanych przez operatora sieci.
poniedziałek, 12 kwietnia 2010
Wspomnienie po prezydentach Lechu Kaczyńskim, Ryszardzie Kaczorowskim i Sławomirze Skrzypku.
Wspominając Prezydenta Lecha Kaczyńskiego należy przypomnieć dwie jego największe zasługi dla Warszawy, a pośrednio Grochowa-Pragi-Pd. Są to: utworzenie Muzeum Powstania Warszawskiego oraz miejskiej spółki kolejowej Szybka Kolej Miejska. Obie te rzeczy stanowiły istotny przełom tak w propagowaniu zrozumienia idei Powstania jak i nowej myśli o kolei aglomeracyjnej. Choć próbowano to dokonania lekceważyć, bądź ośmieszać (tak często robi się w Polsce z działaniami naprawdę innowacyjnymi) – obroniły się one same. W tym kontekście żółto-czerwona wstęga przecięta przez Lecha Kaczyńskiego w czasie uroczystości inauguracyjnej na Dworcu Centralnym we wrześniu 2005 r. (uczestniczył pociąg 14WE-01, który później otrzymał numer 101, jak feralny samolot), a zabezpieczona przeze mnie nabiera innego znaczenia.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl