Wpisy z tagiem: działki

poniedziałek, 24 kwietnia 2017
Niedzielna pikieta przeciwtramwajowa
Tramwaj „na Gocław” to świetny przykład jak nie należy projektować i traktować mieszkańców. Podejmują oni walkę z różnymi motywacjami, pokazując jak wiele nieprawidłowości jest w tym projekcie., forsowanym na siłę przez Tramwaje Warszawskie.
środa, 25 stycznia 2017
Demagogia tramwajowa - demonstracje k. Chicago's pizza
W ostatnią niedzielę odbyły się w al. Waszyngtona, w rejonie przystanku Park Skaryszewski dwie demonstracje – przeciw i za tramwajem „na Gocław”. Na rogu ulic zebrał się spory tłumek z różnymi kolorowymi transparencikami i mikrofonem. Druga demonstracja była widoczna z daleka w rejonie wyjścia chodnika biegnącego wzdłuż Kanału. Miała jeden transparent o treści „Tramwaj musi pojechać” i głośnik ręczny. Gdy się pojawili poszedł pomruk: idą ci od Wieremiejczyka. Cieszę się, że mogłem widzieć na własne oczy co tam się działo. Żadna relacja nie oddała rzeczywistości. Po raz kolejny widziałem jak to tworzy się problemy pozorując jakieś fachowe działania. Także jak się szkaluje ludzi i manipuluje, żeby było „co trzeba”.
środa, 04 stycznia 2017
To Tramwaje Warszawskie park liniowy zrobią, czyli wydłubany rodzynek
Dziś z radia dowiedziałem się wśród zachwytów nad decyzją środowiskową w sprawie tramwaju przez działki, że Tramwaje wzdłuż linii urządzą park linowy... Mało nie pękłem ze śmiechu:, bo to kolejny niesystemowy rodzynek wydłubany z tego co piszę, jako pozór wpływu konsultacji.
wtorek, 20 grudnia 2016
Dwa teksty o debacie w Gazecie Stołecznej
Z tego co wiem, tylko Gazeta Stołeczna opublikowała duże relacje o problemie nazewniczym w Warszawie i naszej dzielnicy przede wszystkim (Jarosław Osowski). Warto jednak zastanowić się nad używanymi tam sformułowaniami.
poniedziałek, 18 lipca 2016
Kanał Wystawowy mamy gdzieś?
Koniecznie trzeba wyodrębnić sprawę traktowania Kanału Wystawowego przez działaczy tramwajowych z Gocławia. Otóż Kanał ten jest jedyną pamiątką po wielkich planach wystawowych, jakie odradzająca się Polska miała wobec terenów Saskiej Kępy. To co pozostało to jest kanał specjalnie wykopany w geometrycznym kształcie, który zastąpił wcześniejszy przebieg kanału odwadniającego, niezbędnego tu z powodu niskiego położenia terenów. Miał on być częścią kompozycji wystawy krajowej, której plany były coraz bardziej okrawane. Dotrwał do dziś, dając nam okazję do wykorzystania go jako osi wydłużonego założenia parkowego, które pozwoli przejść całą dzielnicę poza strukturą ulic.
niedziela, 03 lipca 2016
Za sprawą grupy mieszkańców Saskiej Kępy, którzy rozpoczęli protesty
Nowy Biuletyn Dzielnica Praga Pld. w swoich pierwszych dwóch numerach zamieścił przypadkowo dwa ogromne teksty Jakuba Jagodzińskiego i Jana Sitnickiego z inicjatywy Tramwaj na Gocław. Tytuły mówią wszystko: Nie bójcie się tramwaju oraz Tramwaj zwany (nie)pożądaniem. Ten drugi zaczyna się tak jak tytuł niniejszego felietonu.
sobota, 23 stycznia 2016
Tramwaj na Gocław zajmie jeden rząd ogródków koło Kanału
Kanału Wystawowego oczywiście. Pozostałym działkom przy al. Waszyngtona nie grozi ani likwidacja, ani reprywatyzacja. Tym razem Hanna Gronkiewicz-Waltz, co nie miała czasu spotkać się ze mną spotkała się z działkowcami, by im wciskać – kolejny raz- tramwaj „na Gocław”. Jednocześnie opowiadać o tym, że działki w mieście to całkiem normalne. Dostała za to bukiet kwiatów i zrobiło się rzewnie. Zajmą „tylko” jeden rząd działek – pas szerokości 32-35 metrów. Wszystko wkomponują w otoczenie! Jacy oni dobrzy! Odbyło się kolejne spotkanie lokalne tym razem z działkowcami na ten temat! Troszkę tu, troszkę tam i...
sobota, 31 października 2015
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (2)
Czy torowisko zajmie duży pas zieleni? Czy ucierpi na tym Kanał Wystawowy? Jakiś czas temu do budżetu obywatelskiego trafił projekt rewitalizacji alei spacerowej wzdłuż Kanału Wystawowego z tyłu budynków przy ulicy Międzynarodowej. Mieszkańcy obawiają się, że okolica stanie się wielką, betonową pustynią. Zdaniem Tramwajów Warszawskich, to zmartwienia na wyrost. Jezdnia nie jest planowana, a same tramwaje będą poruszać się około 10 metrów od kanałku po torowisku z posadzoną trawą.
poniedziałek, 12 października 2015
O tramwaju na Gocław znów na Saskiej Kępie
Tym razem w szkole przy Zwycięzców 44 odbyło się spotkanie mieszkańców z decydentami. Niestety ważne problemy utonęły w różnych pretensjach i wyjaśnieniach, takich jak zwykle. Gdybym nie był eksploatykiem to pewnie bym się też nabrał. Powstały niekonstruktywny chaos skłonił mnie do wyjścia po prawie dwóch godzinach. Dobrze, że spotkania takie są, ale też trzeba je umieć prowadzić, a także rozumieć co jest przedstawiane i co jest najważniejsze.
wtorek, 08 września 2015
Egipski tramwaj na Gocław
Z wielkim hukiem zapowiedziano spotkanie w sprawie tramwaju "na Gocław", jakie miało się odbyć w Orionie przy ulicy Egipskiej. Udałem się tam, mając nadzieję się wypowiedzieć w sprawach, które są regularnie lekceważone przez władze warszawskie i dzielnicowe. Niestety - nie dało się. Tłum mieszkańców dzielnicy uniemożliwił wejście, a ustawienie ekranu i głośników zupełnie wykluczyło tych, co na korytarzu....
wtorek, 21 lipca 2015
Tramwaj „na Gocław” znów i UE
O to kolejny raz powraca temat jak to Warszawa próbuje poprawić dojazd na Gocław. Teraz martwią się wszyscy, że nowe rozporządzenie unijne stawia jednak dodatkowe wymagania. No i najwięcej wątpliwości budzi akurat zastaw projektów gocławskich. Wyłącznie z powodu niskiej stopy zwrotu – tak tramwaju jak i szybkiego autobusu... A tu ścierają się dwie te możliwości. No i wszyscy się martwią nowym dokumentem unijnym, zamiast własnymi kwalifikacjami, bo przecież UE musi za to zapłacić...
niedziela, 07 września 2014
Zwiedziłem stację o nazwie Zacisze-Wilno (zamiast Elsnerów)
Tego nie da się zapomnieć, bo jest to dokładne zaprzeczenie właściwych cech eksploatacyjnych (poza oczywiście ogólną formą). Pełna amatorszczyzna od nazwy poczynając, na której temat już pisałem, więc się nie będę powtarzać. Tu mogę tylko podkreślić, że ta zła nazwa została wręcz wyryta w kamieniu! Zamiast Elsnerów lub Wilno tylko. To jest środek Elsnerowa, ale obszar MSdezI o tej nazwie jest na Dotrzymie.
poniedziałek, 28 lipca 2014
O działkach w śródmieściu raz jeszcze
W śródmieściu znaczy w przybliżeniu w obrębie obwodnicy śródmiejskiej, która może nie istnieje cała, ale wyznacza obszar, który można za śródmieście uważać. W naszej dzielnicy grochowsko-praskiej są więc dwa obszary ciągle zaniedbane na tyle, że działki przetrwały i stanął problem czy mają one istnieć czy nie. Jeden z nich to działki na Szmulowiźnie (patrz zdjęcia w niedawnym tekście o tym terenie), a drugi to działki Waszyngtona, mieszczące się między głównymi ulicami miasta, pięć minut od centrum.
czwartek, 19 czerwca 2014
Tramwajo-działki Waszyngtona – koncepcja do planu miejscowego
Mówienie prawdy i to jeszcze profesjonalnej przeze mnie spotyka się często z niezrozumieniem, a nawet agresją z różnych stron, jak pisałem. Ci sami zresztą ludzie chcą mieć tanie miasto i dobrych urzędników na stanowiskach. Niestety, wspierają tych, którzy u władzy utrzymują się za pomocą manipulacji i lekceważenia prawdy, a nie za pomocą profesjonalnego pilnowania prawdy. Tak więc trzeba rozszerzyć wiedzę wszystkich, żeby wymiana myśli nie odbywała się na poziomie dobry-niedobry ten RW.
wtorek, 17 czerwca 2014
Działki w centrum miasta czyli manipulacja, szantaż emocjonalny...
Problem działek „Waszyngtona” odżył znowu, po okresie wyciszenia. Dziś składa się on z dwóch problemów: prób wciśnięcia tam tramwaju wg „świetnego projektu”, którego wielką krytykę już publikowałem (lekceważenie takich rzeczy to sposób działania władz i wielu środowisk) oraz samego sensu istnienia działek w centrum dzielnicy, ale i stolicy. Burmistrz jest za a nawet przeciw: chce przepychać tramwaj (a teraz wymyślił pomysłowy Dobromir autobus torowy tamtędy zamiast tramwaju!) przez działki psują dzielnicę, a jednocześnie mówi działkowcom, że ich popiera i że działki tu zawsze będą. Wszyscy się cieszą, że mają poparcie Burmistrza!
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl