Wpisy z tagiem: Własności eksploatacyjne

sobota, 08 sierpnia 2015
To też jest pojazd!
Idąc ulicą Rechniewskiego równolegle do ścieżki rowerowej i zobaczyłem zbliżającą się z przeciwka, od Jeziorańskiego rodzinę składającą się z: pani w wózkiem z siedzącym z dzieckiem, pana oraz dwóch chłopców ok. 10 lat. Szeroką ławą szli sobie po ścieżce rowerowej.
niedziela, 23 listopada 2014
Debata warszawska 22.11.2014
Debata kandydatów na prezydenta – Jacka Sasina i Hanny Gronkiewicz-Waltz – okazała się tym, co przewidywałem. Tak naprawdę była to przegadywanka na różne, oderwane od siebie tematy. Po prostu nie widzę dobrego wyboru po latach lekceważenia przez wszystkiego co piszę. Zwolennicy obecnej prezydentki dodali do tego kropkę nad i pisząc do mnie, że właściwie to mam się odczepić, bo z tego co piszę wynika, że jestem rozżalony, a w ratuszu na pewno nie siedzą idioci i wiedzą, że należy mnie tak traktować. Zapewnienia o tym jak to oboje chcą współpracować z ludźmi w tym hasełko wszyscy tworzymy Warszawę, są w tym kontekście po prostu śmieszne.
piątek, 21 listopada 2014
Bliżej ludzi, czyli na ulicach i placach
Zawsze się kogoś złapie przed wyborami i zawsze komuś się spodoba kolorowe metro czy darmowa komunikacja ze Smoleńskiem w tle. Wybór w prezydenta w drugiej turze to dla mnie wybór żaden. Między Hanną Gronkiewicz-Waltz i Jackiem Sasinem. Nawet gdyby był doszedł Guział to też by nie było nic ważnego.
sobota, 18 października 2014
Już takich głupot nie czytałam dawno
Zastanawiałem się czy o tym pisać i uznałem, że warto: poziom dyskusji w Polsce jest naprawdę żenujący. Otóż napisałem na fb taką rzecz: „Po raz kolejny przypominam, że obecna trasa autobusu 135 (wykluczająca najstarszy odcinek na Ostrobramskiej) zmusza do chodzenia na Wiatraczną lub pl. Szembeka, czego nie było tu nawet 65 lat temu. Było wiadomo, że ktoś chce przy tej trasie pomajstrować od dawna, ale w jakim celu? Żeby powozić ludzi przez Gocław? Za to 123 jeździ niepotrzebnie przez korki Zamienieckiej i Grochowską, gdzie teraz już są inne linie. Można też przerzucić tu linię pomocniczą typu 311. 123 za to trzeba koniecznie skomunikować z metrem M2 oraz przeprowadzić przez Międzynarodową”.
sobota, 11 października 2014
Analiz w sprawie metra wokół dzielnicy grochowskiej ciąg dalszy
Jak już wielokrotnie wskazywałem trwanie przy projekcie „wąsa” grochowsko-gocławskiego metra wynika jedynie z chęci pokazania, że – jak w każdej prawie sprawie – wszystko jest w porządku i nikt nie popełnił żadnych błędów, ani w fazie projektowania, ani w fazie lekceważenia opinii krytycznych. Jak przecież wytłumaczyć fakt, że zbudowano stację Stadion (Narodowy zresztą) jako rozgałęźną wg złego projektu powstałego w czasach, gdy rzeczą normalną było projektowanie metra w zupełnym oderwaniu od kolei aglomeracyjnej. Fachowcy nie potrafili sobie wyobrazić, że ruch miejski to jest coś oczywistego i że kolej aglomeracyjna jest częścią tego samego systemu co metro. Łączy je nawet ta sama nazwa: szybkie koleje miejskie.
sobota, 15 lutego 2014
Metody rządzenia Warszawą: niewygodne pominąć i zablokować!
Na fejsbuku został zainstalowany profil pod nazwą Hanna Gronkiewicz-Waltz. Takie jest też zdjęcie. Na profilu tym są umieszczane gazetowe wiadomości wynikające z publikowanych przez ratusz i firmy miejskie komunikatów. Usiłowałem pokazać tam, że jednak prezydent Warszawy to nie tuba ogłoszeniowa i wypadałoby, żeby na tym profilu były jakieś głębsze myśli niż niż cenniki komunikacji miejskiej. Oczywiście po dotychczasowych doświadczeniach nie miałem nadziei, że operator tego profilu w ogóle wie o co chodzi. Że został odpowiednio poinstruowany jak szanować obywateli i jak prezydent chce korzystać ze sprzężenia zwrotnego, jakim są komentarze czytelników. Ale jednak nie spodziewałem się prostego chamstwa, jakkolwiek powszechnego poza sferą widoczną...
poniedziałek, 11 marca 2013
No i zepsuto nazwy stacji II linii metra....
Jakby ktoś pilnował, że musi być zepsute i to jak najbardziej. Pisałem już wielokrotnie o zasadach nazywania stacji, robiłem projekt dla całego systemu kolejowego. Wszystko przesłałem do Miasta. Jak kulą w płot! Wymyślono i przegłosowano nazwy takie jak się obawiałem, że w końcu ktoś wykombinuje na podstawie amatorskich rozważań. Przy głosowaniowym systemie eksploatacji tak się dzieje, jeśli procedury są wadliwe: wg jakiegoś przypadku co się komu wydaje, a nie wg sprawdzenia czy zastosowano właściwe uzasadnienia dla nazw. Tak więc wygląda rzekoma potrzeba konsultacji ze strony władz miasta. Udzielona konsultacja ekspercka jest wrzucana do jednego wora z widzimisię. i wychodzi co się zdarzy! Mogę sobie darować! To tylko bujda na resortach te konsultacje, gdzie fachowca może przegłosować każdy kto ma grupę nacisku! Przypomniałem sobie: gdzieś tam burmistrz nazwał nową ustawę o konsultacjach możliwością dla pieniaczy....
poniedziałek, 22 października 2012
Jak zmieniać nazwy i czy w ogóle...
W związku ze zwróceniem uwagi przez jednego z czytelników na nazwę Społem Praga Południe http://www.spolempraga.com.pl/ , a także z artykułem, gdzie w ogóle się odsądza od czci i wiary wszelkie zmiany, trzeba się bliżej przyjrzeć temu tematowi. My domagamy się zmiany nazw dwóch dzielnic administracyjnych, których nazwy są niezgodne z zasadami. Jak widać tu, można przegłosować każdą nieprawdę. Wystarczy tylko dostatecznie długo ją powtarzać i zacierać informację. Czyniła to komuna powszechnie, ale nie jest to tylko jej cecha. Wynikiem jest agresja w sprawie pomnika Braterstwa Broni, jako bolszewickiego rzekomo, albo agresja niektórych ludzi z Saskiej Kępy wobec nazwy Grochów (chcą utrzymać bałagan „bolszewicki”). Na to nakłada się działanie mediów, które uwielbiają takie teksty jak „rozwód Saskiej Kępy z Grochowem”, czy też podsycanie protestów wobec zmian nazw w ogóle. Także tych słusznych, czyli zgodnych z zasadami i potrzebami.
czwartek, 06 września 2012
Metro i nowy tramwaj na prawym brzegu Wisły
Projektowałem ten tekst – jak pisałem – jeszcze przed zalaniem stacji przy pomniku Syreny. Teraz ma dodatkowy kontekst. Może tarcze ruszą z Pragi, co powoduje konieczność przystosowania stacji Dw. Wileński do roli szyby startowego i stosowne koszty. Oczywiście wypadek, jaki miał miejsce na Powiślu nie jest niczym dziwnym. Po prostu tak jest, że nie wszystko w eksploatacji można przewidzieć, tak z powodu zmienności, jak i liczności różnych czynników. Z powodu braku wiedzy na ten temat liczne osoby próbują sobie uprościć sprawę poddając przy okazji krytyce wszystkich i wszystko. Natomiast nierozważane pozostają problemy najistotniejsze i najkosztowniejsze. Eksploatacja to zjawisko techniczno-ekonomiczne, przypominam. A przebieg metra na prawym brzegu to właśnie taki problem, który należy drążyć. Nie trzeba do tego tunelownic.
wtorek, 07 sierpnia 2012
Czy stacja kolejowa w środku Elsnerowa będzie się nazywać Elsnerów?
Od dłuższego czasu leci akcja reklamowa dewelopera budującego osiedle Wilno (nazwa nie jest najlepsza, ale zostawmy to) i stację kolejową obok - co przecież mu się chwali, bo widać rozumie co to jest kolej aglomeracyjna. Przy tej okazji w koło powtarza się nazwę wymyśloną zapewne przez niego w celach reklamowych Warszawa-Zacisze-Wilno.
sobota, 28 lipca 2012
Michałów – węzeł, którego nie będzie
II linia metra jest już w budowie, a jej projekt został zmodyfikowany w ostatniej chwili, tak że wydawał się jaki taki. Całkowicie krytycznie oceniam za to (nie tylko ja) III linię metra, której odcinek lewobrzeżny został wyciszony, a prawobrzeżny funkcjonuje jako odgałęzienie grochowsko-gocławskie linii II. Maskuje to rzeczywiste pochodzenie tego odcinka, zresztą pokazywanego na ogół w formie miniaturek, co zaciera zupełnie jego konstrukcję.
niedziela, 01 lipca 2012
Praskie metro warszawskie...
Usłyszawszy po raz kolejny hasło metro to nie kolej uświadomiłem sobie, że takie myślenie powoduje ogromne koszty, związane z projektowaniem metra jak osobnego systemu, który jak z łaski dotyka czasem kolei, jak tramwaj. A jak nie dotyka to trzeba jakoś tam pomanipulować, żeby choć załapał z jeden dworzec (który można zlikwidować) i dużą ulicę.
sobota, 10 marca 2012
Konsultacje w sprawie komunikacji dotyczą też Grochowa-nie-Pragi-Pd.
Trwają konsultacje w sprawie transportu województwa. Podstawą jest: Studium rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego na Mazowszu w kontekście polityki transportowej Województwa Mazowieckiego. http://www.mbpr.pl/user_uploads/image/PRAWE_MENU/program-%20szynowy/srts.pdf
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl