Wpisy z tagiem: tunel

czwartek, 21 lutego 2013
Michałów: wraca stare, czyli zygzaczek Kijowskiej itp.!
Na osławionym planie Geodezji z okresu schyłku czasów słusznie minionych, wraz z wielką Pragą Południe III, odkryłem kolejne dane, pozwalające wątpić w jakość zarządzania eksploatacją miasta Warszawy, a szczególnie jakością projektów, z których skleja się system. Na planie tym naniesiono przerywaną linią tak Trasę Tysiąclecia, jak też łuk ul. Kijowskiej prowadzonej wzdłuż toru linii obwodowej, aż do miejsca gdzie szerokość pasa kolejowego jest najmniejsza, aby go tam pokonać jak najkrótszym czyli najtańszym tunelem. A co poza tym to nieważne!
czwartek, 23 grudnia 2010
Uwaga!!! Konflikt tunelowy!!!!!
Szczegółowe analizy systemowe naszej dzielnicy doprowadziły mnie do kolejnej konstatacji, że klejenie systemów z pojedynczych projektów z dużym udziałem nawykowych zachowań, a nawet manii, prowadzi do poważnych zagrożeń. Otóż wydumany przebieg III linii metra, której grochowsko-gocławski kawałek funkcjonuje jako odgałęzienie II linii metra oznacza zupełne marnotrawienie potencjału sieci transportu kolejowego. Także projektowanie kolejnej zajezdni metra na Emilianowie-Koziej Górce tworzy nowe zagrożenie dla systemu dzielnicy.
piątek, 08 października 2010
Nadużyć grochowskich-nie-prasko-pd. ciąg dalszy. Identyfikacja problemów.
Pisząc o rzekomym projekcie Starzyńskiego trasy „Tysiąclecia” omówiłem pochodzenie tego mitu, rozbudowanego do planowania obwodnicy tą trasą. Pisałem też o południowej kolejowej linii obwodowej z okolic Emilianowa przez Białowieską/Rembertowską ku Saskiej Kępie i Rakowcowi. Z dworca Wschodniego do Zachodniego. Teraz warto dodać, że koncepcja obwodnicy drogowej była naszkicowana koło roku 1930. Na „schemacie rozwoju Warszawy” widoczna jest taka obwodnica w okolicach okręgu o promieniu 5 km od centrum miasta. Praga prawdziwa (muszę to dodawać ze względu na obowiązujące błędne nazewnictwo) jest wtedy jedynym obszarem zabudowy miejskiej, a Saska Kępa i Grochów są w trakcie i planowana rozwoju. Okazuje się, że śladem po tym projekcie jest nadzwyczajna szerokość ciągu ulic Poligonowa-Grenadierów-Podskarbińska, gdyż obwodnica (wg szkicu!!!) miała przekraczać tereny kolejowe w najwęższym miejscu. Pozostały przebieg na terenie Grochów-nie-Pragi-Pd. był słabo zabudowany. Taka obwodnica nie wchodziła w kolizję z planowanym później lotniskiem na Gocławiu (miało być ono także komunikacyjne – takie wtedy parametry wystarczały).
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl