Wpisy z tagiem: Gocław

poniedziałek, 24 kwietnia 2017
Niedzielna pikieta przeciwtramwajowa
Tramwaj „na Gocław” to świetny przykład jak nie należy projektować i traktować mieszkańców. Podejmują oni walkę z różnymi motywacjami, pokazując jak wiele nieprawidłowości jest w tym projekcie., forsowanym na siłę przez Tramwaje Warszawskie.
środa, 25 stycznia 2017
Demagogia tramwajowa - demonstracje k. Chicago's pizza
W ostatnią niedzielę odbyły się w al. Waszyngtona, w rejonie przystanku Park Skaryszewski dwie demonstracje – przeciw i za tramwajem „na Gocław”. Na rogu ulic zebrał się spory tłumek z różnymi kolorowymi transparencikami i mikrofonem. Druga demonstracja była widoczna z daleka w rejonie wyjścia chodnika biegnącego wzdłuż Kanału. Miała jeden transparent o treści „Tramwaj musi pojechać” i głośnik ręczny. Gdy się pojawili poszedł pomruk: idą ci od Wieremiejczyka. Cieszę się, że mogłem widzieć na własne oczy co tam się działo. Żadna relacja nie oddała rzeczywistości. Po raz kolejny widziałem jak to tworzy się problemy pozorując jakieś fachowe działania. Także jak się szkaluje ludzi i manipuluje, żeby było „co trzeba”.
środa, 04 stycznia 2017
To Tramwaje Warszawskie park liniowy zrobią, czyli wydłubany rodzynek
Dziś z radia dowiedziałem się wśród zachwytów nad decyzją środowiskową w sprawie tramwaju przez działki, że Tramwaje wzdłuż linii urządzą park linowy... Mało nie pękłem ze śmiechu:, bo to kolejny niesystemowy rodzynek wydłubany z tego co piszę, jako pozór wpływu konsultacji.
wtorek, 20 grudnia 2016
Dwa teksty o debacie w Gazecie Stołecznej
Z tego co wiem, tylko Gazeta Stołeczna opublikowała duże relacje o problemie nazewniczym w Warszawie i naszej dzielnicy przede wszystkim (Jarosław Osowski). Warto jednak zastanowić się nad używanymi tam sformułowaniami.
środa, 30 listopada 2016
Muzeum Pragi: Debata Praski groch z kapustą
Oczywiście dotyczy to naszej tematyki. Zbiorą się przedstawiciele instytucji tym zainteresowanych i działacze. Prowadzi to w dobrą stronę. Zapis zostanie opublikowany w Kronice Warszawy.
czwartek, 20 października 2016
Spotkanie w ratuszu w sprawie tramwaju na Gocław czyli „konsultacje”
Aktywni obywatele, dialog społeczny, konsultacje to tylko hasła mające uprawomocnić działania często manipulacyjne. Strategia dla Warszawy ma być niestrategiczna i nijak ma nie zmieniać tego, co już jest zaprojektowane, nawet źle. Co najwyżej w mało ważnych szczegółach – co ludzie powiedzą na różnych spędach. Kultura dyskusji jest żadna, bo przecież dyskusją nie można nazwać kolejnych pokazów.
środa, 05 października 2016
Tramwaj na Gocław, czyli kolejne manipulacje
21 marca napisałem ten tekst. Z powodu zbiegu różnych okoliczności nie został on dotąd opublikowany. Dziś ma wydźwięk jeszcze większy, bo manipulacje poszły dalej i są uważane za profesjonalne działania! W czasie roboczego spotkania 5 września 2016 r. w ratuszu dzielnicowym miałem okazję obserwować kolejne zachowania tzw. fachowców i działaczy. Gdy próbowałem zwrócić uwagę na to, co się dzieje jako ekspert po prostu oczekiwano, żebym się zamknął i nie przeszkadzał. Młodzi ludzie, którzy występowali w roli fachowych przedstawicieli Tramwajów Warszawskich w ogóle nie rozumieli o czym mówię (eksploatacji czego jestem ekspertem jeden pytał ileś razy). Byli przyzwyczajeni do opowiadania różnych rzeczy niezbyt kompetentnym ludziom. Do twierdzenia, że to brak miejsc parkingowych może być przyczyną puszczania tramwaju przez działki. Nic nie wiedzieli o Kanale Wystawowym itp. Potwierdziło to moje naukowe ustalenia na temat przyczyn wadliwego projektowania systemów. O oto tekst marcowy:
środa, 28 września 2016
Park im. gen. Sosabowskiego na Grochowie Wielkim?
25 września w parku Znicza Warszawska Wspólnota Samorządowa zorganizowała piknik historyczny poświęcony rocznicy obrony naszej dzielnicy przez płk. Sosabowskiego i desantu pod Arnhem brygady spadochronowej już generała Sosabowskiego. Kapitulacja Warszawy była 27 września, a operacja Market Garden pod Arnhem 21-26 września, w czasie gdy upadało powstanie warszawskie, którego nie mogli wesprzeć polscy spadochroniarze (decyzja o podjęciu rozmów kapitulacyjnych 29 września 1944 r.). Po drodze dowodził 1 Dywizją Grenadierów we Francji, której poświęcony jest pomnik na rogu ul. Grenadierów i Stanów Zjednoczonych (ten z stopy przedwojennego pomnika lotnika na pl. Unii Lubelskiej).
sobota, 10 września 2016
BMW wraz z Ratuszem zaprażają nieprawdą naszą dzielnicę
Mało brakowało, a straciłbym tak cenne dokumenty jak wypociny o Maratonie Rzekomopraskim w wykonaniu Prezydentki, Burmistrza, BMW, w którego imieniu wystąpił Dyrektor SS. A to naprawdę lektura z dziedziny teatru absurdu. Oczywiście wiem do czego są zdolni funkcjonariusze warszawscy, niemniej jako ekspert eksploatacji walczący o jej jakość nie mogę się zgadzać z ich działaniami i to za nasze pieniądze. Ma to wymiar cyniczny, bo nadano temu tytuł „Razem tworzymy historię”. Na pewno nie razem ze mną, ani z moimi współpracownikami. W ten sposób nie będziemy nic tworzyć.
niedziela, 04 września 2016
110 rocznica urodzin płk. Tadeusza Henryka Rolskiego w Przeworsku
W Przeworsku, rodzinnym mieście Pułkownika (przypomnieć należy nasze teksty jemu poświęcone: mieszkał na Grochowie) odbyły się w dniach 13-14 sierpnia uroczystości rocznicowe.
poniedziałek, 22 sierpnia 2016
Prelekcja w Promie Saska Kępa (ul. Wersalska) - 18 sierpnia
Takiej sali i tylu ludzi jeszcze nie miałem. Cieszę się, że coraz jest lepiej z zainteresowaniem naszą dzielnicą. Prelekcje z okazji 100-lecia przyłączenia naszych terenów do Warszawy są częścią programu obchodów.
poniedziałek, 18 lipca 2016
Kanał Wystawowy mamy gdzieś?
Koniecznie trzeba wyodrębnić sprawę traktowania Kanału Wystawowego przez działaczy tramwajowych z Gocławia. Otóż Kanał ten jest jedyną pamiątką po wielkich planach wystawowych, jakie odradzająca się Polska miała wobec terenów Saskiej Kępy. To co pozostało to jest kanał specjalnie wykopany w geometrycznym kształcie, który zastąpił wcześniejszy przebieg kanału odwadniającego, niezbędnego tu z powodu niskiego położenia terenów. Miał on być częścią kompozycji wystawy krajowej, której plany były coraz bardziej okrawane. Dotrwał do dziś, dając nam okazję do wykorzystania go jako osi wydłużonego założenia parkowego, które pozwoli przejść całą dzielnicę poza strukturą ulic.
niedziela, 03 lipca 2016
Za sprawą grupy mieszkańców Saskiej Kępy, którzy rozpoczęli protesty
Nowy Biuletyn Dzielnica Praga Pld. w swoich pierwszych dwóch numerach zamieścił przypadkowo dwa ogromne teksty Jakuba Jagodzińskiego i Jana Sitnickiego z inicjatywy Tramwaj na Gocław. Tytuły mówią wszystko: Nie bójcie się tramwaju oraz Tramwaj zwany (nie)pożądaniem. Ten drugi zaczyna się tak jak tytuł niniejszego felietonu.
piątek, 24 czerwca 2016
Co niektóry południowoprażanin i sąsiadka pasjami kochają nieprawdę
Jak wiadomo, setną rocznicę przyłączenia większości terenów naszej dzielnicy zacząłem świętować jako pierwszy konstruując odpowiednie wydarzenie na fb. Byli tacy co się pytali po co tak wcześnie. Wiedziałem jednak, że trzeba upowszechnić główne aspekty historyczne, korzystając z upowszechnienia wielu danych, ale także z własnych badań naukowych. Przez sześć lat już prowadzę tego bloga, a także mamy odpowiednią społeczność na fb, co zmieniło zasadniczo sposób myślenia o dzielnicy. Niestety nie przez tych, co u władzy. Oczywiście jest dużo ludzi, którym jest wszystko jedno: niech se będzie jak jest, mówią, ale to nie znaczy, że należy zaniechać działań naprawczych.
sobota, 18 czerwca 2016
Sieć kolei aglomeracyjnej i metra w Berlinie a ta w Warszawie
Wielokrotnie pisałem o tym, że kolej aglomeracyjna musi być w jednym systemie z metrem (też koleją). Muszą być stacje przesiadkowe między liniami tych podsystemów. Przy projektowaniu linii trzeba od tego zaczynać. Wtedy przebiegi stają się bardziej naturalne, a efekty są wzmocnione przez relacje przesiadkowe.
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 10
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl