Wpisy z tagiem: inżynieria eksploatacji

poniedziałek, 13 listopada 2017
Opinia eksploatacyjna na temat obwodnicy śródmiejskiej
Taką opinię kieruję do Zarządu Inwestycji Miejskich Drogowych.
poniedziałek, 05 czerwca 2017
Bazarowy śmietnik - kontrolnie
Od strony Igańskiej wczoraj znów nic nie było. Od Męcińskiej kilka worków itp.
poniedziałek, 03 kwietnia 2017
Panie, a gdzie ten Gocławek
Przyznam, że zwątpiłem, gdy jeden z naszych ludzi napisał mi, że takie pytanie zadał mu taksówkarz. Musiał ignorować kierunkowe tablice tramwajów, albo nigdy nie jechać np. Grochowską. Fakt, że MSI, czyli system dezinformacji dodaje element hazardu. Bo na tablicach kierunkowych jest, ale taki taksówkarz może niezauważyć tych tablic podobno stworzonych dla kierowców. Jak już zauważy to nie bardzo wiadomo o co chodzi.
środa, 01 lutego 2017
Most śliwicki (na trasie Krasińskiego-Budowlana) wykończony?
Chcemy czegośtam zamiast czegośtam gdzieśtam. Nie dla mostu i trasy mostu śliwickiego, zwanego Krasińskiego, bo nie ma żadnej nazwy. Tego typu hasła porażają ogólnikowością i bezzwiązkowością. Sugerują, że ktoś coś wie lepiej. Jasne, że w eksploatacji i jej projektowaniu zawsze jest coś za coś, niemniej nie można tego załatwiać za pomocą tego typu haseł. W zeszłym roku odbyła się walka o być albo nie być mostu śliwickiego zwanego niesłusznie odulicznie Krasińskiego. Piszę o tym dopiero teraz, bo spraw było bez liku dużo ważniejszych, a nadto lepiej można spojrzeć z boku. Most ten nas interesuje jak najbardziej na całym prawobrzeżu. Jak zwykle jednak rozważa się go jedynie na linii przebiegu trasy mostowej, czyli Żoliborz-Śliwice-Targówek. Śliwice są tu na samym skraju naszego obszaru zainteresowania. Obecnie są one enklawą wśród zabudowy przemysłowej, przyklejoną do ul. Jagiellońskiej. Przeciętny człowiek nie widzi tego jak to wszystko będzie wyglądało po zbudowaniu trasy (oczywiście nie szybkiego ruchu).
piątek, 11 listopada 2016
O średnicy kolejowej znów słów kilkoro
Wpadł mi w ręce letni numer (25) biuletyny Centrum Zrównoważonego Transportu, gdzie Krzysztof Rytel pisze ważne rzeczy o średnicy kolejowej. M. in. o częstotliwości pociągów i zbyt długiej, wg planów jej modernizacji. Jest tam i o sugerowanych nowych stacjach … Niestety, chodzi tu ciągle tylko o przystanki w strefie śródmiejskiej – od Ochoty do Powiśla. Nie ma nic o wielu stacjach potrzebnych lub których przesunięcie jest wymagane na obszarze prawobrzeża, głównie Pragi i Grochowa .
poniedziałek, 28 września 2015
Nowa strategia dla Warszawy
23 września w sali Ratuszowej Pałacu Kultury odbyło się pierwsze spotkanie w sprawie tworzenia nowej strategii dla Warszawy, do roku 2030. Czas poprzedniej, z 2005 roku,z czasów Lecha Kaczyńskiego, mija.http://2030.um.warszawa.pl/
sobota, 08 sierpnia 2015
To też jest pojazd!
Idąc ulicą Rechniewskiego równolegle do ścieżki rowerowej i zobaczyłem zbliżającą się z przeciwka, od Jeziorańskiego rodzinę składającą się z: pani w wózkiem z siedzącym z dzieckiem, pana oraz dwóch chłopców ok. 10 lat. Szeroką ławą szli sobie po ścieżce rowerowej.
wtorek, 21 lipca 2015
Tramwaj „na Gocław” znów i UE
O to kolejny raz powraca temat jak to Warszawa próbuje poprawić dojazd na Gocław. Teraz martwią się wszyscy, że nowe rozporządzenie unijne stawia jednak dodatkowe wymagania. No i najwięcej wątpliwości budzi akurat zastaw projektów gocławskich. Wyłącznie z powodu niskiej stopy zwrotu – tak tramwaju jak i szybkiego autobusu... A tu ścierają się dwie te możliwości. No i wszyscy się martwią nowym dokumentem unijnym, zamiast własnymi kwalifikacjami, bo przecież UE musi za to zapłacić...
niedziela, 12 lipca 2015
Blogowe lata: jaki efekt?
Na blogu tym oraz na równoległym eksploatyka.pl (oba oparte o eksploatykę, czyli naukę o eksploatacji), opisałem przez te ponad pięć lat wiele problemów i wskazałem możliwe drogi rozwiązania. Jaki efekt tego? Ano prawie żaden.
czwartek, 14 maja 2015
Zamykają zamknięty przejazd przez stację techniczną Grochów.
Krzyk podniósł się niemożebny w związku z tym, że kolej zamyka swój teren, od najdawniejszych czasów narażone na wtargnięcia ludzi i samochodów postronnych. Przed wojną nie zdążono ogrodzić stacji Grochów (zrobiono to na Szczęśliwicach!), a za komuny nikomu nie przychodziło do głowy, że to potrzebne. Każdy kto chciał chodził po terenie, gdzie o wypadek nietrudno, nie mówiąc już o kradzieżach i demolowaniu odstawionych wagonów.
niedziela, 21 grudnia 2014
Polskie Linie Kolejowe:Warszawski węzeł kolejowy dla kolei aglomeracyjnej.
„Zamiast planowanej od lat obwodnicy kolejowej wokół centrum, powstanie nowa linia średnicowa północ-południe z wygodnymi przesiadkami do metra. PKP szykują inwestycje za 8 mld zł z pomocą Unii Europejskiej”. „O tym, jak się zmieni podróżowanie pociągami po stolicy i całej aglomeracji, opowiada Michał Jasiak z działu planowania strategicznego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Cele są ambitne: częste kursy, większy komfort, wyższe bezpieczeństwo i nowe trasy. Roboty mają się zacząć w końcu 2016 r.”
piątek, 21 listopada 2014
Bliżej ludzi, czyli na ulicach i placach
Zawsze się kogoś złapie przed wyborami i zawsze komuś się spodoba kolorowe metro czy darmowa komunikacja ze Smoleńskiem w tle. Wybór w prezydenta w drugiej turze to dla mnie wybór żaden. Między Hanną Gronkiewicz-Waltz i Jackiem Sasinem. Nawet gdyby był doszedł Guział to też by nie było nic ważnego.
sobota, 11 października 2014
Analiz w sprawie metra wokół dzielnicy grochowskiej ciąg dalszy
Jak już wielokrotnie wskazywałem trwanie przy projekcie „wąsa” grochowsko-gocławskiego metra wynika jedynie z chęci pokazania, że – jak w każdej prawie sprawie – wszystko jest w porządku i nikt nie popełnił żadnych błędów, ani w fazie projektowania, ani w fazie lekceważenia opinii krytycznych. Jak przecież wytłumaczyć fakt, że zbudowano stację Stadion (Narodowy zresztą) jako rozgałęźną wg złego projektu powstałego w czasach, gdy rzeczą normalną było projektowanie metra w zupełnym oderwaniu od kolei aglomeracyjnej. Fachowcy nie potrafili sobie wyobrazić, że ruch miejski to jest coś oczywistego i że kolej aglomeracyjna jest częścią tego samego systemu co metro. Łączy je nawet ta sama nazwa: szybkie koleje miejskie.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl