Wpisy z tagiem: tramwaj

wtorek, 12 września 2017
Informacja na tablicach warszawskiej komunikacji miejskiej
Można powiedzieć, że Warszawa wypracowała niezły system informacji w komunikacji miejskiej. Warto jednak pokazać, że mógłby on być lepszy, w tym odgrywać ważną rolę w upowszechnianiu informacji o mieście. Należy też zwrócić uwagę na wyjątkową niezgodność między tym systemem, a innymi, a szczególnie Miejskim Systemem Informacji. MSI jest zresztą pełen błędów i trudno jest się odnosić bezpośrednio do niego. Podobno miał być tylko dla kierowców, co jest zasadniczym błędem! Także kierowcom nie powinno się podtykać dezinformacji.
poniedziałek, 31 lipca 2017
Nowe wskaźniki kierunkowe w tunelach pod ulicami dzielnicy
Na równoległym blogu Eksploatyka-Terotechnika zamieściłem felietonik o nowych błędach, jakie tam popełniono.
poniedziałek, 24 lipca 2017
Znów euforyczno-naiwne zachwyty nad tramwajem "na Gocław"
Tym razem w związku z oddaleniem protestów niektórych organizacji przez kolegium odwoławcze. Jest to efekt m. in. tego, że niemożliwe jest zjednoczenie sił i znów każdy sobie rzepkę skrobie. Oczywiście nie jest pewne, że w przeciwnym przypadku Kolegium by podjęło inna decyzję...
poniedziałek, 22 maja 2017
Rozważania o Grochowach Wielkim i Małym
Dostałem od autora link do artykułu na ten temat, gdzie przy okazji poszukiwania śladów rodziny Geberów trzeba się zastanawiać nad tym gdzie ten Pierwszy i gdzie ten Drugi: http://www.kimonibyli.pl/grochow-maly-wielki-fabryka-geberow/ . Istotnie materiały na ten temat są nieco rozmyte. Wymienia się jakieś listy ośmiu Grochowów z podziału Poniatowskich. Raz się pisze cyframi rzymskimi, a raz arabskimi. Na podział Poniatowskich nakładają się inne (np. po wojnie były osiedla Grochów I i II, które nie miały nic wspólnego z I i II Poniatowskich. Wątpliwości mają niektórzy varsavianiści, którzy zresztą utrzymali cały zestaw błędów, którymi się zajmuję. W każdym razie warto o tym rozmawiać. Przy każdej tego typu okazji wynikają nowe dowody, których znaczenia często nie czuje od początku publikujący.
piątek, 12 maja 2017
Zabytkowe działki
Niedawno usłyszeliśmy, że Ratusz NIELEGALNIE sprzedał deweloperowi zabytkowe Kamionkowskie Błonia Elekcyjne. Zostały one wpisane do rejestru zabytków w 1993 r. mało kto jednak zwrócił uwagę na to, jakie były okoliczności tego wpisu. Swego czasu opisywałem to, ale sprawa ucichła. Po prostu do rejestru zabytków wpisano park Paderewskiego, zwany Skaryszewskim. Było to wtedy, gdy zapomniano, że park wschodni to bulwar Stanisława Augusta. Nazwa niezbyt mądra i długo nie używana. Ponieważ jednak przystanki przy Międzynarodowej nazwano „Park Skaryszewski” to komuś się zdało, że bulwar Stanisława Augusta to też Park Skaryszewski. Tak ogłaszano np. imprezy, w tym rekonstrukcje bitwy grochowskiej. Stąd już niedaleko, do załapania się do rejestru zabytków, do którego wpisano prawdziwy park Skaryszewski czyli Paderewskiego.
poniedziałek, 24 kwietnia 2017
Niedzielna pikieta przeciwtramwajowa
Tramwaj „na Gocław” to świetny przykład jak nie należy projektować i traktować mieszkańców. Podejmują oni walkę z różnymi motywacjami, pokazując jak wiele nieprawidłowości jest w tym projekcie., forsowanym na siłę przez Tramwaje Warszawskie.
poniedziałek, 03 kwietnia 2017
Panie, a gdzie ten Gocławek
Przyznam, że zwątpiłem, gdy jeden z naszych ludzi napisał mi, że takie pytanie zadał mu taksówkarz. Musiał ignorować kierunkowe tablice tramwajów, albo nigdy nie jechać np. Grochowską. Fakt, że MSI, czyli system dezinformacji dodaje element hazardu. Bo na tablicach kierunkowych jest, ale taki taksówkarz może niezauważyć tych tablic podobno stworzonych dla kierowców. Jak już zauważy to nie bardzo wiadomo o co chodzi.
wtorek, 21 marca 2017
Saskokępianie wymusili pokazanie studium tramwaju z 2011 r.
Dzięki działaczom z Saskiej Kępy dowiedziałem się znów ciekawych rzeczy o sposobie projektowania tramwaju na Gocław. Oto ich notatka z fejsbuka: „Nowe informacje o "tramwaju na Gocław" - dzięki wnioskowi o dostęp do informacji publicznej złożonemu przez jednego z naszych członków udało się ujawnić kolejny dokument. Jest to studium przedprojektowe z 2011, które dotychczas nie było szerzej pokazywane mieszkańcom. Właśnie zostało opublikowane na stronie tramwajnagoclaw.pl w zakładce materiały.
środa, 08 marca 2017
Stacja Warszawa Wiatraczna
Nareszcie w planach najbliższych jest budowa przystanku kolejowego przy ulicy Wiatracznej (czyli przy obwodnicy, która też ma być już budowana). Nagle pojawiły się wielkie tytuły powtarzające taką nazwę. Nagle okazało się, że moje pisanie na ten temat nie było tylko sztuką dla sztuki.
środa, 25 stycznia 2017
Demagogia tramwajowa - demonstracje k. Chicago's pizza
W ostatnią niedzielę odbyły się w al. Waszyngtona, w rejonie przystanku Park Skaryszewski dwie demonstracje – przeciw i za tramwajem „na Gocław”. Na rogu ulic zebrał się spory tłumek z różnymi kolorowymi transparencikami i mikrofonem. Druga demonstracja była widoczna z daleka w rejonie wyjścia chodnika biegnącego wzdłuż Kanału. Miała jeden transparent o treści „Tramwaj musi pojechać” i głośnik ręczny. Gdy się pojawili poszedł pomruk: idą ci od Wieremiejczyka. Cieszę się, że mogłem widzieć na własne oczy co tam się działo. Żadna relacja nie oddała rzeczywistości. Po raz kolejny widziałem jak to tworzy się problemy pozorując jakieś fachowe działania. Także jak się szkaluje ludzi i manipuluje, żeby było „co trzeba”.
środa, 04 stycznia 2017
To Tramwaje Warszawskie park liniowy zrobią, czyli wydłubany rodzynek
Dziś z radia dowiedziałem się wśród zachwytów nad decyzją środowiskową w sprawie tramwaju przez działki, że Tramwaje wzdłuż linii urządzą park linowy... Mało nie pękłem ze śmiechu:, bo to kolejny niesystemowy rodzynek wydłubany z tego co piszę, jako pozór wpływu konsultacji.
wtorek, 20 grudnia 2016
Dwa teksty o debacie w Gazecie Stołecznej
Z tego co wiem, tylko Gazeta Stołeczna opublikowała duże relacje o problemie nazewniczym w Warszawie i naszej dzielnicy przede wszystkim (Jarosław Osowski). Warto jednak zastanowić się nad używanymi tam sformułowaniami.
czwartek, 20 października 2016
Spotkanie w ratuszu w sprawie tramwaju na Gocław czyli „konsultacje”
Aktywni obywatele, dialog społeczny, konsultacje to tylko hasła mające uprawomocnić działania często manipulacyjne. Strategia dla Warszawy ma być niestrategiczna i nijak ma nie zmieniać tego, co już jest zaprojektowane, nawet źle. Co najwyżej w mało ważnych szczegółach – co ludzie powiedzą na różnych spędach. Kultura dyskusji jest żadna, bo przecież dyskusją nie można nazwać kolejnych pokazów.
środa, 05 października 2016
Tramwaj na Gocław, czyli kolejne manipulacje
21 marca napisałem ten tekst. Z powodu zbiegu różnych okoliczności nie został on dotąd opublikowany. Dziś ma wydźwięk jeszcze większy, bo manipulacje poszły dalej i są uważane za profesjonalne działania! W czasie roboczego spotkania 5 września 2016 r. w ratuszu dzielnicowym miałem okazję obserwować kolejne zachowania tzw. fachowców i działaczy. Gdy próbowałem zwrócić uwagę na to, co się dzieje jako ekspert po prostu oczekiwano, żebym się zamknął i nie przeszkadzał. Młodzi ludzie, którzy występowali w roli fachowych przedstawicieli Tramwajów Warszawskich w ogóle nie rozumieli o czym mówię (eksploatacji czego jestem ekspertem jeden pytał ileś razy). Byli przyzwyczajeni do opowiadania różnych rzeczy niezbyt kompetentnym ludziom. Do twierdzenia, że to brak miejsc parkingowych może być przyczyną puszczania tramwaju przez działki. Nic nie wiedzieli o Kanale Wystawowym itp. Potwierdziło to moje naukowe ustalenia na temat przyczyn wadliwego projektowania systemów. O oto tekst marcowy:
poniedziałek, 18 lipca 2016
Kanał Wystawowy mamy gdzieś?
Koniecznie trzeba wyodrębnić sprawę traktowania Kanału Wystawowego przez działaczy tramwajowych z Gocławia. Otóż Kanał ten jest jedyną pamiątką po wielkich planach wystawowych, jakie odradzająca się Polska miała wobec terenów Saskiej Kępy. To co pozostało to jest kanał specjalnie wykopany w geometrycznym kształcie, który zastąpił wcześniejszy przebieg kanału odwadniającego, niezbędnego tu z powodu niskiego położenia terenów. Miał on być częścią kompozycji wystawy krajowej, której plany były coraz bardziej okrawane. Dotrwał do dziś, dając nam okazję do wykorzystania go jako osi wydłużonego założenia parkowego, które pozwoli przejść całą dzielnicę poza strukturą ulic.
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl