Wpisy z tagiem: kolej regionalna

sobota, 28 maja 2016
Manipulowanie mostami
Obserwując akcję przeciw mostowi na osi ulic Krasińskiego-Budowlana z prawdziwym zadziwieniem czytam „fachowe” wywody mające na celu ukręcić łeb tej inwestycji planowanej od lat trzydziestych. Kto czyta moje teksty powinien wiedzieć, że wielokrotnie zwracam uwagę na konieczność weryfikacji projektów i jest to dla mnie oczywiste i tu. Konieczne jest też projektowanie systemowe, aby możliwe było wykorzystywanie synergii. Nie mogę się jednak zgodzić z tym, że można anulować w ogóle projekt, stosując rozważania całkowicie pomijające sens eksploatacyjny trasy mostu. Ma to przykryć troska o most „na zaporze” - gdzieś daleko na południu. Rzekomo ma to wynikać z zaniechania budowy mostu Krasińskiego-Budowlana (nazwa Krasińskiego jest absurdalna i nieprawdziwa: jest to most bez nazwy).
piątek, 18 grudnia 2015
Przebudowa warszawskiego węzła kolejowego
Odnalazłem wrześniowe opracowanie inż. arch. Leszka Wiśniewskiego (Miasto Jest Nasze) na temat węzła kolejowego w Warszawie. Oczywiście nie chodzi o to, że wszystko mi się podoba, a o to, że jest to jakby kontynuacja dyskusji, którą chciałem wywołać moimi publikacjami tutaj. Jest kilka ciekawych propozycji. Aż szkoda, że z automatu one nie będą zastosowane. Modernizacja węzła jest już zaplanowana. Inne mogą być zastosowane w przyszłości. Nawet ich nie wskazuję, ale dyskutować trzeba, a nie trwać w podtrzymywaniu starych i złych projektów takich jak metro i tramwaj na Gocław.
środa, 19 grudnia 2012
Nasze autobusy - cd.
Szczególnie ważne są jeszcze dwie linie: 521 i 188. Jak napisałem w komentarzu do poprzedniego tekstu 0 nie zauważono linii 143, skądinąd dobrze mi znanej. Linia 521 była rozpracowywana jeszcze przeze mnie przy uruchamianiu kolei miejskiej.
sobota, 10 marca 2012
Konsultacje w sprawie komunikacji dotyczą też Grochowa-nie-Pragi-Pd.
Trwają konsultacje w sprawie transportu województwa. Podstawą jest: Studium rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego na Mazowszu w kontekście polityki transportowej Województwa Mazowieckiego. http://www.mbpr.pl/user_uploads/image/PRAWE_MENU/program-%20szynowy/srts.pdf
piątek, 27 maja 2011
Linia 521, dawniej C, a reszta komunikacji publicznej...
Próby zlikwidowania tej linii przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, a także opór przed zwiększeniem jej częstotliwości kursowania szeroko uzasadniony np. w gazetce dzielnicowej Mieszkaniec, gdzie chyba pierwszy raz była wymieniona kolej miejska – skończyły się jak poprzednio dość nieprzygotowana próba przeniesienia jej na Most Siekierkowski. Wypada więc się nad tym problemem zastanowić. W odróżnieniu od czasów poprzednich, ZTM zadaje sobie obecnie trud zmieniania systemowych zasad funkcjonowania eksploatacyjnego systemu transportowego oraz wyjaśniania wszystkiego publiczności - np. w artykułach (ostatnio w Transport i Komunikacja nr 2/2011: Innowacje w transporcie publicznym aglomeracji warszawskiej). Ludzie nie mogą żądać jednocześnie sprzecznych rzeczy: polepszenia komunikacji, potanienia biletów oraz utrzymania tego, co jest. Tego typu postępowanie zawsze okazuje się kosztowne i deformujące system. Wynika na ogół z przesłanek nieracjonalnych: złych nawyków komunikacyjnych wykształconych przez długotrwały okres nieprawidłowości, ale też niedostatków nie zauważanych przez operatora sieci.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl