Wpisy z tagiem: autobus

czwartek, 21 czerwca 2018
Gocławek Wschodni na zachód od Gocławka zachodniego!
Nie chodzi tu o pętlę autobusową Gocławek Wschodni, której nazwa wynikła z tego, że znajduje się ona na wschód od pętli tramwajowej Gocławek znajdującej się na Grochowie I czyli Małym od 1925 r. Tak naprawdę jest to Gocławek wschodni, a nawet północny na gruntach po Grochowie I (gdy jeszcze Gocławek nie należał do Warszawy tak było). Granica Warszawy była określona wtedy – między Grochowem I i Gocławkiem.
poniedziałek, 30 kwietnia 2018
Kolejny skutek wadliwego nazewnictwa – na Gocławku prawdziwym
Będąc w centrum Gocławka, czyli w okolicy ronda Ignacego Mościckiego znalazłem się koło umiejscowionej tam firmy samochodowej. Widzę, że się rozrosła od czasów ,gdy byłem tam jako biegły, żeby dokonać oględzin rozbitego samochodu, jaki tam stał. Firma ma też samochody, na których wypisała swój adres itp. Właśnie w adresie określa umiejscowienie za pomocą wadliwej nazwy wielkiej dzielnicy administracyjnej Praga Pd. Wg tego równie dobrze mogłaby być na Kamionku czy Saskiej Kępie....
sobota, 31 marca 2018
My tu wszystko wiemy, bo tu mieszkamy, bo żyliśmy
Swego czasu opublikowano na targóweckim portalu moją wypowiedź na temat metra i skm. Są to, jak wiadomo projekty liniowe, które powinny tworzyć spójny system, aby działała synergia. No i - znalazły się ekspertki, które mają do powiedzenia tyle, że nie znam ich okolicy, jakby na tym polegało projektowanie systemów. Całe moje wieloletnie studia nad systemem prawego brzegu zbyły łatwo i przyjemnie, czyli jak zwykle. Z takiego myślenia wynikają złe projekty. Od Sasa do Lasa się mówi.
wtorek, 06 lutego 2018
Przystanek Park Paderewskiego
Jak wiele razy już pisałem – konieczne jest przywrócenie nazwy Park Paderewskiego w formie oryginalnej – nadanej przed wojną. Niestety jest to zbywane lub przemilczane. Jedni twierdzą, że obecna hybrydowa forma Park Skaryszewski im. Paderewskiego to jest to o co chodzi – inni udają, że nie słyszą, dalej promując humbug rzekomogwarowy typu Skaryszak. Wikipedia nawet podaje, że prócz Skaryszak jest jakiś Padereszczak. Zwracałem też uwagę, że przystanek, na skrzyżowaniu Waszyngtona i Międzynarodowej powinien się nazywać Park Paderewskiego wtedy. Wszystko to opisałem w artykułach poprzednich, dostępnych przez tag.
czwartek, 01 lutego 2018
Dworzec Wschodni pl. Burgundzki – koniec trasy
Jak wiadomo nasza dzielnicowa linia okólna 123 (raz-dwa-trzy) ma swoje krańcówki po obu stronach Dworca Wschodniego. Startuje np. z pętli Dw. Wschodni (Kijowska), a kończy – po jeździe przez Saską Kępę, Gocław, Grochów i Kamionek – na Skaryszewie, na placu przeddworcowym. Znajduje się tam dworzec autobusowy – miejsko-regionalny.
niedziela, 24 września 2017
Setna rocznica Niepodległości bez Paderewskiego?
Zwracam się tym razem do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz i burmistrza Tomasza Kucharskiego, którzy od lat udają, że niczego nie piszę na żaden temat (nawet mnie nie ma) i podobno są świetni jako zarządcy Warszawy... Wasi ludzie, którzy wypisują do mnie różne absurdalności (na wasze polecenie) lub starają się nie dopuszczać do Was moich pism robią najgorszą robotę, bo powodują trwanie wszelkich błędów. Ich rozwiązanie bywa niemożliwe, a jeśli już to zawsze zbyt późno i w zdeformowanej formie. Eksperci zamieszkali na obszarze powinni być znani i wykorzystywani przez władzę, a nie lekceważeni. Władza ma służyć prawdzie i jakości na niej opartej, a nie swoim manipulacjom wyborczym.
wtorek, 12 września 2017
Informacja na tablicach warszawskiej komunikacji miejskiej
Można powiedzieć, że Warszawa wypracowała niezły system informacji w komunikacji miejskiej. Warto jednak pokazać, że mógłby on być lepszy, w tym odgrywać ważną rolę w upowszechnianiu informacji o mieście. Należy też zwrócić uwagę na wyjątkową niezgodność między tym systemem, a innymi, a szczególnie Miejskim Systemem Informacji. MSI jest zresztą pełen błędów i trudno jest się odnosić bezpośrednio do niego. Podobno miał być tylko dla kierowców, co jest zasadniczym błędem! Także kierowcom nie powinno się podtykać dezinformacji.
środa, 16 marca 2016
Rondo Wiatraczna na Paca 40
Wczoraj odbyło się ciekawe spotkanie w sprawie zagospodarowania placu wielkogrochowskiego zwanego nawykowo Rondo Wiatraczna. Szkoda, że musiałem wyjść...
sobota, 23 stycznia 2016
Tramwaj na Gocław zajmie jeden rząd ogródków koło Kanału
Kanału Wystawowego oczywiście. Pozostałym działkom przy al. Waszyngtona nie grozi ani likwidacja, ani reprywatyzacja. Tym razem Hanna Gronkiewicz-Waltz, co nie miała czasu spotkać się ze mną spotkała się z działkowcami, by im wciskać – kolejny raz- tramwaj „na Gocław”. Jednocześnie opowiadać o tym, że działki w mieście to całkiem normalne. Dostała za to bukiet kwiatów i zrobiło się rzewnie. Zajmą „tylko” jeden rząd działek – pas szerokości 32-35 metrów. Wszystko wkomponują w otoczenie! Jacy oni dobrzy! Odbyło się kolejne spotkanie lokalne tym razem z działkowcami na ten temat! Troszkę tu, troszkę tam i...
wtorek, 08 września 2015
Egipski tramwaj na Gocław
Z wielkim hukiem zapowiedziano spotkanie w sprawie tramwaju "na Gocław", jakie miało się odbyć w Orionie przy ulicy Egipskiej. Udałem się tam, mając nadzieję się wypowiedzieć w sprawach, które są regularnie lekceważone przez władze warszawskie i dzielnicowe. Niestety - nie dało się. Tłum mieszkańców dzielnicy uniemożliwił wejście, a ustawienie ekranu i głośników zupełnie wykluczyło tych, co na korytarzu....
piątek, 12 czerwca 2015
Zepsuta linia 135: brak awantur oznacza, że ZTM czuje się zwolniony z działania
Już rok chyba trwa ZTM w błędzie uniemożliwiając normalną podróż na Pragę ludziom z Grochowa autobusem 135 bez wycieczek po rondkach Gocławia. To, co pisałem na ten temat wtedy, po podziękowaniu za konsultacje, zostało zignorowane jak prawie wszystko inne. Taki obyczaj w ratuszu jest. Niestety, nic się od tego czasu nie zmieniło. Co najwyżej przysyła się wyjaśnienia, z których wynika, że ekspert, traktowany jako jakiśtam – nie ma racji.
sobota, 04 kwietnia 2015
Jak pokonać korki na Saskiej autobusem?
Jak widać na załączonym zdjęciu zrobionym z tramwaju jadącego al. Waszyngtona, na ul. Saskiej tworzą się korki, w których tkwią masowo autobusy. Oznacza to, że demoluje to ich rozkłady jazdy, a ludzie mają potem pretensje, ze po długich przerwach przyjeżdżają stada. Słyszałem o koncepcji, żeby zrobić Saską jednokierunkową. Nie jest to dobry projekt, bo przecież samo doprowadzenie większego strumienia do al. Waszyngtona gdzie znów tworzą się korki sięgające Kinowej niczego nie rozwiązuje, a może nawet zachęcić większą ilość samochodziarzy do skorzystania z tego kierunku.
piątek, 13 lutego 2015
Za tramwaj 1, 2, 3... na Gocław.
Swego czasu już pisałem, że puszczanie kaczki w postaci projektu tramwaju, przez działki, na Gocław jest kolejnym przykładem niesystemowego projektowania, do którego dopisuje się niezwykle dobre opinie. Jest to proces taki jak wybory na stanowiska prezesów, którzy na przygotowanych stanowiskach oczekują na ten wyjątkowy przypadek, że ich wybiorą.... Humor i satyra. Jak już pisałem, linie komunikacji prowadzonej (np. szynowej) buduje się szczególnie starannie, gdy koszty infrastruktury tam są duże i trzeba pamiętać bardzo o kosztach przyszłej eksploatacji. Tak więc rozważanie tramwaju, czy metra na Gocław tak jak się to robi teraz (opisałem to szczegółowo) jest czystą amatorszczyzną eksploatacyjną. Nic nie daje widać sam tytuł doktorski, czy też umocowanie w układach. Nie można projektować metodą „przyjdzie kit będzie git”. No nie można. A ci, którzy się na to zgadzają i wypisują cokolwiek na ten temat do ludzi, ponoszą winę drugą.
czwartek, 29 stycznia 2015
Autobus 151 na Gocławiu
Jak wiadomo za dwa dni rusza na Gocławiu linia 151 (kolejna linia z tym numerem) na trasie Rechniewskiego > Nowaka-Jeziorańskiego > Poligonowa > Ostrobramska > Trasa Łazienkowska > Metro Politechnika.Wypada się z tego cieszyć, choć szkoda, że linia nie zaczyna się na pętli Gocław na Bluszczach. Rozumiem, że to wynik "konsultacji", gdzie ulica Rechniewskiego została nazwana uliczką osiedlową... Pisałem o tym.
sobota, 27 grudnia 2014
Uliczki osiedlowe: czyli NIE dla miasta.
W związku z powstaniem nowych ulic w naszej dzielnicy, a szczególnie na Gocławiu, powstały możliwości uzupełnienia sieci komunikacyjnej. Wydawać by się mogło, że jest to naturalne w wielkim mieście, że sieć ma być równomierna i zapewniać ruch wg zasad wynikłych z rozmieszczenia generatorów ruchu, jakimi są miejsca zamieszkania, pracy i handlu, ale też przesiadek. Mieszkający w mieście powinni rozumieć, że tak w mieście jest. W czasie konsultacji mogą wesprzeć fachowców swoimi uwagami i tyle.
 
1 , 2 , 3
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl