Wpisy z tagiem: autobus

niedziela, 24 września 2017
Setna rocznica Niepodległości bez Paderewskiego?
Zwracam się tym razem do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz i burmistrza Tomasza Kucharskiego, którzy od lat udają, że niczego nie piszę na żaden temat (nawet mnie nie ma) i podobno są świetni jako zarządcy Warszawy... Wasi ludzie, którzy wypisują do mnie różne absurdalności (na wasze polecenie) lub starają się nie dopuszczać do Was moich pism robią najgorszą robotę, bo powodują trwanie wszelkich błędów. Ich rozwiązanie bywa niemożliwe, a jeśli już to zawsze zbyt późno i w zdeformowanej formie. Eksperci zamieszkali na obszarze powinni być znani i wykorzystywani przez władzę, a nie lekceważeni. Władza ma służyć prawdzie i jakości na niej opartej, a nie swoim manipulacjom wyborczym.
wtorek, 12 września 2017
Informacja na tablicach warszawskiej komunikacji miejskiej
Można powiedzieć, że Warszawa wypracowała niezły system informacji w komunikacji miejskiej. Warto jednak pokazać, że mógłby on być lepszy, w tym odgrywać ważną rolę w upowszechnianiu informacji o mieście. Należy też zwrócić uwagę na wyjątkową niezgodność między tym systemem, a innymi, a szczególnie Miejskim Systemem Informacji. MSI jest zresztą pełen błędów i trudno jest się odnosić bezpośrednio do niego. Podobno miał być tylko dla kierowców, co jest zasadniczym błędem! Także kierowcom nie powinno się podtykać dezinformacji.
środa, 16 marca 2016
Rondo Wiatraczna na Paca 40
Wczoraj odbyło się ciekawe spotkanie w sprawie zagospodarowania placu wielkogrochowskiego zwanego nawykowo Rondo Wiatraczna. Szkoda, że musiałem wyjść...
sobota, 23 stycznia 2016
Tramwaj na Gocław zajmie jeden rząd ogródków koło Kanału
Kanału Wystawowego oczywiście. Pozostałym działkom przy al. Waszyngtona nie grozi ani likwidacja, ani reprywatyzacja. Tym razem Hanna Gronkiewicz-Waltz, co nie miała czasu spotkać się ze mną spotkała się z działkowcami, by im wciskać – kolejny raz- tramwaj „na Gocław”. Jednocześnie opowiadać o tym, że działki w mieście to całkiem normalne. Dostała za to bukiet kwiatów i zrobiło się rzewnie. Zajmą „tylko” jeden rząd działek – pas szerokości 32-35 metrów. Wszystko wkomponują w otoczenie! Jacy oni dobrzy! Odbyło się kolejne spotkanie lokalne tym razem z działkowcami na ten temat! Troszkę tu, troszkę tam i...
wtorek, 08 września 2015
Egipski tramwaj na Gocław
Z wielkim hukiem zapowiedziano spotkanie w sprawie tramwaju "na Gocław", jakie miało się odbyć w Orionie przy ulicy Egipskiej. Udałem się tam, mając nadzieję się wypowiedzieć w sprawach, które są regularnie lekceważone przez władze warszawskie i dzielnicowe. Niestety - nie dało się. Tłum mieszkańców dzielnicy uniemożliwił wejście, a ustawienie ekranu i głośników zupełnie wykluczyło tych, co na korytarzu....
piątek, 12 czerwca 2015
Zepsuta linia 135: brak awantur oznacza, że ZTM czuje się zwolniony z działania
Już rok chyba trwa ZTM w błędzie uniemożliwiając normalną podróż na Pragę ludziom z Grochowa autobusem 135 bez wycieczek po rondkach Gocławia. To, co pisałem na ten temat wtedy, po podziękowaniu za konsultacje, zostało zignorowane jak prawie wszystko inne. Taki obyczaj w ratuszu jest. Niestety, nic się od tego czasu nie zmieniło. Co najwyżej przysyła się wyjaśnienia, z których wynika, że ekspert, traktowany jako jakiśtam – nie ma racji.
sobota, 04 kwietnia 2015
Jak pokonać korki na Saskiej autobusem?
Jak widać na załączonym zdjęciu zrobionym z tramwaju jadącego al. Waszyngtona, na ul. Saskiej tworzą się korki, w których tkwią masowo autobusy. Oznacza to, że demoluje to ich rozkłady jazdy, a ludzie mają potem pretensje, ze po długich przerwach przyjeżdżają stada. Słyszałem o koncepcji, żeby zrobić Saską jednokierunkową. Nie jest to dobry projekt, bo przecież samo doprowadzenie większego strumienia do al. Waszyngtona gdzie znów tworzą się korki sięgające Kinowej niczego nie rozwiązuje, a może nawet zachęcić większą ilość samochodziarzy do skorzystania z tego kierunku.
piątek, 13 lutego 2015
Za tramwaj 1, 2, 3... na Gocław.
Swego czasu już pisałem, że puszczanie kaczki w postaci projektu tramwaju, przez działki, na Gocław jest kolejnym przykładem niesystemowego projektowania, do którego dopisuje się niezwykle dobre opinie. Jest to proces taki jak wybory na stanowiska prezesów, którzy na przygotowanych stanowiskach oczekują na ten wyjątkowy przypadek, że ich wybiorą.... Humor i satyra. Jak już pisałem, linie komunikacji prowadzonej (np. szynowej) buduje się szczególnie starannie, gdy koszty infrastruktury tam są duże i trzeba pamiętać bardzo o kosztach przyszłej eksploatacji. Tak więc rozważanie tramwaju, czy metra na Gocław tak jak się to robi teraz (opisałem to szczegółowo) jest czystą amatorszczyzną eksploatacyjną. Nic nie daje widać sam tytuł doktorski, czy też umocowanie w układach. Nie można projektować metodą „przyjdzie kit będzie git”. No nie można. A ci, którzy się na to zgadzają i wypisują cokolwiek na ten temat do ludzi, ponoszą winę drugą.
czwartek, 29 stycznia 2015
Autobus 151 na Gocławiu
Jak wiadomo za dwa dni rusza na Gocławiu linia 151 (kolejna linia z tym numerem) na trasie Rechniewskiego > Nowaka-Jeziorańskiego > Poligonowa > Ostrobramska > Trasa Łazienkowska > Metro Politechnika.Wypada się z tego cieszyć, choć szkoda, że linia nie zaczyna się na pętli Gocław na Bluszczach. Rozumiem, że to wynik "konsultacji", gdzie ulica Rechniewskiego została nazwana uliczką osiedlową... Pisałem o tym.
sobota, 27 grudnia 2014
Uliczki osiedlowe: czyli NIE dla miasta.
W związku z powstaniem nowych ulic w naszej dzielnicy, a szczególnie na Gocławiu, powstały możliwości uzupełnienia sieci komunikacyjnej. Wydawać by się mogło, że jest to naturalne w wielkim mieście, że sieć ma być równomierna i zapewniać ruch wg zasad wynikłych z rozmieszczenia generatorów ruchu, jakimi są miejsca zamieszkania, pracy i handlu, ale też przesiadek. Mieszkający w mieście powinni rozumieć, że tak w mieście jest. W czasie konsultacji mogą wesprzeć fachowców swoimi uwagami i tyle.
sobota, 18 października 2014
Już takich głupot nie czytałam dawno
Zastanawiałem się czy o tym pisać i uznałem, że warto: poziom dyskusji w Polsce jest naprawdę żenujący. Otóż napisałem na fb taką rzecz: „Po raz kolejny przypominam, że obecna trasa autobusu 135 (wykluczająca najstarszy odcinek na Ostrobramskiej) zmusza do chodzenia na Wiatraczną lub pl. Szembeka, czego nie było tu nawet 65 lat temu. Było wiadomo, że ktoś chce przy tej trasie pomajstrować od dawna, ale w jakim celu? Żeby powozić ludzi przez Gocław? Za to 123 jeździ niepotrzebnie przez korki Zamienieckiej i Grochowską, gdzie teraz już są inne linie. Można też przerzucić tu linię pomocniczą typu 311. 123 za to trzeba koniecznie skomunikować z metrem M2 oraz przeprowadzić przez Międzynarodową”.
niedziela, 07 września 2014
Zwiedziłem stację o nazwie Zacisze-Wilno (zamiast Elsnerów)
Tego nie da się zapomnieć, bo jest to dokładne zaprzeczenie właściwych cech eksploatacyjnych (poza oczywiście ogólną formą). Pełna amatorszczyzna od nazwy poczynając, na której temat już pisałem, więc się nie będę powtarzać. Tu mogę tylko podkreślić, że ta zła nazwa została wręcz wyryta w kamieniu! Zamiast Elsnerów lub Wilno tylko. To jest środek Elsnerowa, ale obszar MSdezI o tej nazwie jest na Dotrzymie.
czwartek, 04 września 2014
Komunikacja w związku z II linią metra
Opublikowano dziś informację o tym jak będzie wyglądać komunikacja miejska w naszych stronach w związku z otwarciem II linii metra. Wygląda to mniej więcej tak:
sobota, 23 sierpnia 2014
Jak dorobić teorię do tego, co się zepsuło, czyli stacja Stadion Narodowy.
Nadziałem się na tekst relacjonujący tramwajowe myśli z ratusza. Niby powinno mi się podobać, bo jest tam coś o systemie tramwajowym którego projektu nie ma, ale od razu widać, że brakuje spojrzenia systemowego na całość systemu transportowego dla Warszawy. Zawsze jest coś zamiast tramwaju. Metro, a teraz autobusy torowe. Od razu widać, że jest to kalka z wrocławskiej historii linii na Nowy Dwór. Jak już pisałem, usiłuje się teraz wcisnąć taką linię :zamiast” na Gocław i do Wilanowa. Szczegóły tego projektu (następna wklejanka) Ratusz przedstawi w ciągu kilku tygodni! Trwają analizy i uzgodnienia potrzebne, żeby zdecydować, „w którą stronę idziemy”. Wielka polityka jest za tym, a nie wiedza eksploatacyjna podobno.
środa, 16 lipca 2014
Obsługiwanie Gocławia i Grochowa południowego autobusami – okólnym 123 i bardzo historycznym135.
Wyprowadzenie autobusu 135 z jednego z najstarszych odcinków jego trasy, czyli z Ostrobramskiej (jeździł tamtędy, gdy tylko ten odcinek istniał) i spowodowanie jego peregrynacji po Gocławiu i czterech rondach - nijak nie da się uzasadnić. Oczywiście stworzenie odpowiednich ulic – Nowaka-Jeziorańskiego i Poligonowej wymagało obsłużenia ich autobusami. Jasne, że niektórym ludziom taki przebieg odpowiada. Nie powinno to jednak mieć miejsca, całkiem świadomie kosztem Grochowa.
 
1 , 2
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl