Wpisy z tagiem: Bródno

środa, 01 lutego 2017
Most śliwicki (na trasie Krasińskiego-Budowlana) wykończony?
Chcemy czegośtam zamiast czegośtam gdzieśtam. Nie dla mostu i trasy mostu śliwickiego, zwanego Krasińskiego, bo nie ma żadnej nazwy. Tego typu hasła porażają ogólnikowością i bezzwiązkowością. Sugerują, że ktoś coś wie lepiej. Jasne, że w eksploatacji i jej projektowaniu zawsze jest coś za coś, niemniej nie można tego załatwiać za pomocą tego typu haseł. W zeszłym roku odbyła się walka o być albo nie być mostu śliwickiego zwanego niesłusznie odulicznie Krasińskiego. Piszę o tym dopiero teraz, bo spraw było bez liku dużo ważniejszych, a nadto lepiej można spojrzeć z boku. Most ten nas interesuje jak najbardziej na całym prawobrzeżu. Jak zwykle jednak rozważa się go jedynie na linii przebiegu trasy mostowej, czyli Żoliborz-Śliwice-Targówek. Śliwice są tu na samym skraju naszego obszaru zainteresowania. Obecnie są one enklawą wśród zabudowy przemysłowej, przyklejoną do ul. Jagiellońskiej. Przeciętny człowiek nie widzi tego jak to wszystko będzie wyglądało po zbudowaniu trasy (oczywiście nie szybkiego ruchu).
niedziela, 03 lipca 2016
Za sprawą grupy mieszkańców Saskiej Kępy, którzy rozpoczęli protesty
Nowy Biuletyn Dzielnica Praga Pld. w swoich pierwszych dwóch numerach zamieścił przypadkowo dwa ogromne teksty Jakuba Jagodzińskiego i Jana Sitnickiego z inicjatywy Tramwaj na Gocław. Tytuły mówią wszystko: Nie bójcie się tramwaju oraz Tramwaj zwany (nie)pożądaniem. Ten drugi zaczyna się tak jak tytuł niniejszego felietonu.
sobota, 28 maja 2016
Manipulowanie mostami
Obserwując akcję przeciw mostowi na osi ulic Krasińskiego-Budowlana z prawdziwym zadziwieniem czytam „fachowe” wywody mające na celu ukręcić łeb tej inwestycji planowanej od lat trzydziestych. Kto czyta moje teksty powinien wiedzieć, że wielokrotnie zwracam uwagę na konieczność weryfikacji projektów i jest to dla mnie oczywiste i tu. Konieczne jest też projektowanie systemowe, aby możliwe było wykorzystywanie synergii. Nie mogę się jednak zgodzić z tym, że można anulować w ogóle projekt, stosując rozważania całkowicie pomijające sens eksploatacyjny trasy mostu. Ma to przykryć troska o most „na zaporze” - gdzieś daleko na południu. Rzekomo ma to wynikać z zaniechania budowy mostu Krasińskiego-Budowlana (nazwa Krasińskiego jest absurdalna i nieprawdziwa: jest to most bez nazwy).
sobota, 02 stycznia 2016
Kolej miejska w Warszawie w 1904 roku ? (2)
Na blogu eksploatyka.pl opisałem projekt kolejowy dla Warszawy z 1904 r. Opisany projekt w zasadzie dotyczył Warszawy lewobrzeżnej, jednak jego zadaniem było przecież zintegrowanie wszystkich linii wchodzących do Warszawy, zbudowanych w XIX w. i na początku XX. Tu warto wydzielić część prawobrzeżną.
niedziela, 26 stycznia 2014
Kijowska michałowska: też się tak nie da, bo niedobra kolej?
Udało się wreszcie naszkicować projekt układu komunikacyjnego w okolicy Michałowa. Na poprzedni szkic nałożyłem najlepszą wersję jaka wychodzi z rozważań systemowych. Otóż korzyści są bardzo poważne. Nie trzeba wciskać rynny Kijowskiej w torowisko, ani też nie trzeba przekładać nawet projektów na Utracie. Przy dobrym projekcie nawet istniejące budynki nie będą zawadzone. Także nie będzie to przeszkadzać tworzeniu prawidłowej sieci tramwajowej, którą będzie mogła mieć charakter tramwaju pospiesznego na sporych odcinkach Będzie też miała wygodne przesiadki na wszystkie linie kolei aglomeracyjnej. Należy koniecznie zbudować stację na wprost ulicy Terespolskiej!
poniedziałek, 05 listopada 2012
Znaleziono na Pradze Północ, czyli gdzie?
Odwiedziłem Muzeum Archeologiczne w Arsenale szukając informacji na temat prawobrzeża Warszawy. Istotnie: okazuje się, że widły Narwi i Wisły aż do naszych terenów od "zawsze" były terenem osadnictwa i wszelkich kultur.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl