Wpisy z tagiem: transport

wtorek, 28 marca 2017
Metropolia i my
Sto lat temu rozszerzono granice Warszawy, m. in. o tereny ówczesnego okręgu Grochów. Oznaczało to włączenie terenów wiejskich, jako miejsca na rozwój miasta. Przez bardzo długi czas tereny te zachowywały (a czasem zachowują do dziś) charakter półwiejski. W 1928 r. krytykowano zakres rozszerzenia, które spowodowało wyspowy lub liniowy charakter urbanizacji zamiast stopniowego rozwoju miasta.
środa, 05 października 2016
Tramwaj na Gocław, czyli kolejne manipulacje
21 marca napisałem ten tekst. Z powodu zbiegu różnych okoliczności nie został on dotąd opublikowany. Dziś ma wydźwięk jeszcze większy, bo manipulacje poszły dalej i są uważane za profesjonalne działania! W czasie roboczego spotkania 5 września 2016 r. w ratuszu dzielnicowym miałem okazję obserwować kolejne zachowania tzw. fachowców i działaczy. Gdy próbowałem zwrócić uwagę na to, co się dzieje jako ekspert po prostu oczekiwano, żebym się zamknął i nie przeszkadzał. Młodzi ludzie, którzy występowali w roli fachowych przedstawicieli Tramwajów Warszawskich w ogóle nie rozumieli o czym mówię (eksploatacji czego jestem ekspertem jeden pytał ileś razy). Byli przyzwyczajeni do opowiadania różnych rzeczy niezbyt kompetentnym ludziom. Do twierdzenia, że to brak miejsc parkingowych może być przyczyną puszczania tramwaju przez działki. Nic nie wiedzieli o Kanale Wystawowym itp. Potwierdziło to moje naukowe ustalenia na temat przyczyn wadliwego projektowania systemów. O oto tekst marcowy:
poniedziałek, 18 lipca 2016
Kanał Wystawowy mamy gdzieś?
Koniecznie trzeba wyodrębnić sprawę traktowania Kanału Wystawowego przez działaczy tramwajowych z Gocławia. Otóż Kanał ten jest jedyną pamiątką po wielkich planach wystawowych, jakie odradzająca się Polska miała wobec terenów Saskiej Kępy. To co pozostało to jest kanał specjalnie wykopany w geometrycznym kształcie, który zastąpił wcześniejszy przebieg kanału odwadniającego, niezbędnego tu z powodu niskiego położenia terenów. Miał on być częścią kompozycji wystawy krajowej, której plany były coraz bardziej okrawane. Dotrwał do dziś, dając nam okazję do wykorzystania go jako osi wydłużonego założenia parkowego, które pozwoli przejść całą dzielnicę poza strukturą ulic.
poniedziałek, 09 marca 2015
Tramwaj nr 6 nie jedzie na Gocławek tylko na Grochów Mały (Pierwszy)
Jadąc na inaugurację linii M2 metra tramwajem nr 6 sfotografowałem, wg wcześniejszego zamiaru tablicę boczną, gdzie aż trzy razy powtórzono słowo Gocławek, a nie ma w ogóle słowa Grochów, Tramwaj ani na chwilę nie wjeżdża na Gocławek za to przez parę kilometrów jadąc przez Grochów (Wielki i Mały) ulicą Grochowską. Dwa razy słowo Gocławek oznacza nazwy przystanków na pętli o tej nazwie, a trzeci – w ramce i wielkimi literami oznacza rejon w jaki jedzie. Tym samym projektant tej tablicy dał wyraz temu, że mu się wydaje, że to cała dzielnica nazywa się Gocławek, co jest oczywistą nieprawdą.
środa, 19 grudnia 2012
Nasze autobusy a rekonstrukcja sieci miejskiej
W związku z planami ograniczeń w komunikacji SISKOM (Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji Miejskiej) przedstawiło projekty racjonalizacji wielu linii, których część dotyczy dzielnicy grochowsko-praskiej. Poniżej je cytujemy. Na profilu fb już pokazały się oceny na ten temat, bo przecież każdy system brobi się przed zmianą. Zarówno dobry jak i zły. O ile kierunek myslenia jest dobry to sprawa wymaga podejścia systemowego w każdym calu.
wtorek, 21 września 2010
Wybory samorządowe a Grochów-nie-Praga-Pd. [pydy]
Wczorajsze rozpoczęcie przez Państwowaą Komisję Wyborczą kampanii wyborczej do samorządów obliguje mnie do poświęcenia tego felietonu temu tematowi. Wśród lepszych i gorszych zjawisk na Grochowie-nie-Pradze-Pd. jest kilka, które wymagają szczególnego tępienia. Wybory są ku temu okazją, choć oczywiście trudno je przeceniać, jako że wielu biorących w nich udział niekonicznie musi rozumieć wszystkie ich aspekty. Trzeba jednak szczególnie zrócić uwagę na poziom kandydatów na radnych i stanowiska. Zbyt często okazuje się, że ładnie napisane ulotki zamieniają się w instrumentalne traktowanie wyborców później. Pododbnie manipuluje się wymogami prawnymi, które służą jedynie do przepchnięcia swoich pomysłów. Niekoniecznie najlepszych. Tymczasowych zarządców trzeba kontrolować! Poza tym warto zobaczyć i dołączyć: http://www.facebook.com/pages/edit/?id=159904917359149&sk=basic#!/pages/Grochow-nie-Praga-Pd-Praga-nie-Praga-Pn/159904917359149
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl