Wpisy z tagiem: przystanek

niedziela, 25 kwietnia 2010
Nazewnictwo przystanków grochowskich komunikacji ulicznej, kolei i III linii metra
Na Grochowie-nie-Pradze-Pd. występują pewne problemy nazewnicze, z których zauważone przeze mnie spróbuję tu opisać. W skrócie chodzi o precyzję lokalizacyjna, funkcję poznawczą (niejeden o tego zaczyna się uczyć historii dzielnicy i Warszawy). Istotne jest też językowa prawidłowość. Niewątpliwie ważna jest też zgodność z Miejskim Systemem Informacyjnym, na co zwracałem już uwagę. Miasto Warszawa i kolej muszą dojść w tej sprawie do porozumienia uzgadniając nazewnictwo z perspektywy miasta, przy pełnej świadomości, że nazwy kolejowe były przyjmowane nonszalancko, gdy kolei nie interesowały de facto przewozy miejskie. System nazewniczy dla systemów kolei aglomeracyjnych (na torach ogólnych i metra) opisałem w piśmie Transport i Komunikacja w roku 2009. Przyczyny niezgodności bywają różne i postaram się je opisać. Na początku należy wyjaśnić relacje między słowami przystanek i stacja jakie występują w systemach kolejowych. Ogólnie słowo przystanek jest stosowane w komunikacji ulicznej, co nie budzi kontrowersji, więc pominiemy ten problem.
wtorek, 30 marca 2010
Metro na Grochowie-nie-Pradze-Pd.
III linia metra, w kształcie przewidywanym dotychczas zupełnie nie wykorzystuje zalet tego środka komunikacji, co wynika zresztą z zupełnie niesystemowego sposobu tworzenia sieci. Tylko I linia miała zawsze (od 1927 r.) przebieg oczywisty z małymi zmianami wynikającymi z historii. Już II linia wymagała poprawek. Natomiast III - która interesuje naszą dzielnicę, jest absurdalna. Ponieważ patrzę, jako profesjonalista, także z punktu widzenia ogólnego widzę jeszcze większe jej wady. Opisałem to w piśmie Transport i Komunikacja nr 4/2009.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl