Wpisy z tagiem: eksploatacyjność

piątek, 11 listopada 2016
O średnicy kolejowej znów słów kilkoro
Wpadł mi w ręce letni numer (25) biuletyny Centrum Zrównoważonego Transportu, gdzie Krzysztof Rytel pisze ważne rzeczy o średnicy kolejowej. M. in. o częstotliwości pociągów i zbyt długiej, wg planów jej modernizacji. Jest tam i o sugerowanych nowych stacjach … Niestety, chodzi tu ciągle tylko o przystanki w strefie śródmiejskiej – od Ochoty do Powiśla. Nie ma nic o wielu stacjach potrzebnych lub których przesunięcie jest wymagane na obszarze prawobrzeża, głównie Pragi i Grochowa .
piątek, 18 grudnia 2015
Przebudowa warszawskiego węzła kolejowego
Odnalazłem wrześniowe opracowanie inż. arch. Leszka Wiśniewskiego (Miasto Jest Nasze) na temat węzła kolejowego w Warszawie. Oczywiście nie chodzi o to, że wszystko mi się podoba, a o to, że jest to jakby kontynuacja dyskusji, którą chciałem wywołać moimi publikacjami tutaj. Jest kilka ciekawych propozycji. Aż szkoda, że z automatu one nie będą zastosowane. Modernizacja węzła jest już zaplanowana. Inne mogą być zastosowane w przyszłości. Nawet ich nie wskazuję, ale dyskutować trzeba, a nie trwać w podtrzymywaniu starych i złych projektów takich jak metro i tramwaj na Gocław.
poniedziałek, 28 września 2015
Nowa strategia dla Warszawy
23 września w sali Ratuszowej Pałacu Kultury odbyło się pierwsze spotkanie w sprawie tworzenia nowej strategii dla Warszawy, do roku 2030. Czas poprzedniej, z 2005 roku,z czasów Lecha Kaczyńskiego, mija.http://2030.um.warszawa.pl/
sobota, 08 sierpnia 2015
To też jest pojazd!
Idąc ulicą Rechniewskiego równolegle do ścieżki rowerowej i zobaczyłem zbliżającą się z przeciwka, od Jeziorańskiego rodzinę składającą się z: pani w wózkiem z siedzącym z dzieckiem, pana oraz dwóch chłopców ok. 10 lat. Szeroką ławą szli sobie po ścieżce rowerowej.
środa, 04 lutego 2015
Zmieniamy Warszawę
Wszystkie te posunięcia państwa, także pewna stabilizacja cen żywnościowych, wzrost wynagrodzeń itp., przyczyniły się do poprawy warunków bytowych ludzi pracy. Poważny wpływ odegrał tu także rozwijający się system opieki społecznej: rozwój ubezpieczeń społecznych, coraz szersze korzystanie przez pracowników ze stołówek przyzakładowych, wczasów pracowniczych, lecznictwa, rozwój żłobków, przedszkoli itp. Wszystko to sprzyjało powolnej, lecz coraz wyraźniejszej poprawie warunków życiowych społeczeństwa.
środa, 07 stycznia 2015
Warszawski węzeł kolejowy dla kolei aglomeracyjnej (cd.)
Według opisanej na konferencji koncepcji - stacja końcowa w okolicy dawnego Dworca Głównego zostanie schowana na poziomie -1, czyli „w piwnicy” budynku, jaki tu powstanie. Ma ona przyjąć najwyżej sześć pociągów na godzinę. Początkowo dalekobieżnych, a potem regionalnych. Rozumiem, że dalekobieżne będą tam kończyć tylko w czasie remontu średnicy.
poniedziałek, 06 października 2014
Zrób to sam, czyli róbta co chceta
Dostaliśmy kolejne pismo niby odpowiadające na nasze postulaty wraz z zestawem odbitek odpowiednich przepisów. W każdej innej sprawie byłoby to wskazane, ale tutaj – nie bardzo: w końcu wskazaliśmy zasadnicze błędy i dostarczyliśmy wiedzy. Proponuje się nam też wejście we współpracę z Dzielnicą, o której wiadomo, że nie tylko nie współpracuje, ale robi wbrew . Dzielnica wie od lat o tym, co odkryliśmy i po wstępnym zainteresowaniu zaczęła robić jak wyżej. Zawsze przecież znajdą się tacy co mają w nosie prawdę oraz sens i przegłosują.
czwartek, 10 lipca 2014
Briefing w krótkich majteczkach
W związku z huczną zapowiedzą inauguracji u stóp warszawskiego ratusza Porozumienia Ruchów Miejskich udałem się na plac Bankowy, uprzednio rozpowszechniwszy wiadomość w społeczności fb Grochów-nie-Praga-Pd. - Praga-nie-Pn., która przecież ruchem miejskim jest i to od dawna. Fakt, że bez nadbudowy biurokratycznej, ale z towarzyszącym blogiem o tej tematyce. Z racji moich kompetencji byłem tam, jak zwykle w kilku rolach: jako przedstawiciel ruchu miejskiego jw., jako dziennikarz, jako naukowiec-eksploatyk (który bada jakość systemów i przyczyny tego). Przedstawiam przecież wiele rozwiązań ciągle trwających problemów. Także jako mieszkaniec Warszawy i ekspert eksploatacji, którego rzecz interesuje, bo przecież widzę, że działania upolitycznionego ratusza są zawsze wadliwe. Dzieje się to z powodu niespójnego zarządzania, szczególnie projektami i ludźmi, gdzie zupełnie nie są rozumiane efekty synergii. W Warszawie ma to szczególne znaczenie, bo przecież „prezydentka” jest „bankowczynią”, „naukowczynią” i jednocześnie wiceprzewodniczącą partii rządzącej, a więc można by się spodziewać po niej czego innego. Dobrych działań w Warszawie, które promieniowałyby na cały kraj.
wtorek, 22 kwietnia 2014
Metro M2 a system kolei aglomeracyjnej u nas
Przemilczane jest to, że linia M2 będzie faktycznie kolejną linią systemu kolejowego w dzielnicy prawobrzeżnej. Nawet nie wspomina się o tym, przecież takie umiejscowienie stacji metra Stadion miało spowodować powstanie tu węzła komunikacji kolejowej. Oczywiście nadal uważam, że stacja tu to nieporozumienie, a projektowanie do niej odgałęzienia grochowskiego to skandal i marnotrawstwo pieniędzy tak inwestycyjnych, jak i potem eksploatacyjnych. Jest to resztka projektu trzeciej linii zaprojektowanej przez ludzi, którzy nie mieli pojęcia o wykorzystaniu kolei w mieście, a ponieważ wtedy skm nie było, więc traktowali ją marginalnie. Przez lata nikt tego nie zweryfikował i nadal chce się tworzyć jajeczko częściowo nieświeże. ------------------- Zachęcam: EKSPLOATYKA - TEROTECHNIKA
sobota, 15 lutego 2014
Metody rządzenia Warszawą: niewygodne pominąć i zablokować!
Na fejsbuku został zainstalowany profil pod nazwą Hanna Gronkiewicz-Waltz. Takie jest też zdjęcie. Na profilu tym są umieszczane gazetowe wiadomości wynikające z publikowanych przez ratusz i firmy miejskie komunikatów. Usiłowałem pokazać tam, że jednak prezydent Warszawy to nie tuba ogłoszeniowa i wypadałoby, żeby na tym profilu były jakieś głębsze myśli niż niż cenniki komunikacji miejskiej. Oczywiście po dotychczasowych doświadczeniach nie miałem nadziei, że operator tego profilu w ogóle wie o co chodzi. Że został odpowiednio poinstruowany jak szanować obywateli i jak prezydent chce korzystać ze sprzężenia zwrotnego, jakim są komentarze czytelników. Ale jednak nie spodziewałem się prostego chamstwa, jakkolwiek powszechnego poza sferą widoczną...
sobota, 11 maja 2013
Czy władze są dla ludzi czy ludzie dla władzy...
Takie to pytania zadają redaktorki spotkanym przypadkiem ludziom. Oczywiście pokazuje się tych, co mówią standardowe głupstwa, bo po prostu nie mają pojęcia o tematach i wydaje im się, że władza to tylko taka służba do wypełniania woli prostych ludzi. Woli typu „a po co zmieniać”, albo „oni powinni to zrobić, co ja myślę, bo każdy głupi to wie”. Ostatnio takim problemem jest odkrycie, że nazwa Szegedyńska jest źle napisana i ma jeszcze zły kontekst... Długo to trwało, ale i tak mniej niż zrozumienie, że w naszej dzielnicy grochowsko-praskiej jest piramidalny bałagan nazewniczy. Ponieważ u nas te problemy występują, bo przecież wielu się wydaje, że niech-se-będzie-jak-jest i nijak nie rozumieją dlaczego naprawdę nie jest wszystko jedno. Dawniej ludzie nie wiedzący za dużo próbowali dołączyć do wiedzących, a dziś próbują wymuszać złe rozwiązania. Więc warto pokazać mechanizmy powstawania błędów na przykładzie.
piątek, 02 listopada 2012
Tramwaj Nowa Praga-Michałów-Kamionek-Grochów-Gocław (Gocław-Grochów-Kamionek-Michałów-Nowa Praga) cz. III, ostatnia
Oczywiście linie zostaną ustanowione na części z nich. Pozostałe mogą służyć za pomocnicze (awarie, okazje specjalne). Warto, by te rzeczy były rozważane, aby wiedzieć po co się buduje taką trasę. Liczne przesiadki mnożą powstające relacje. Relacje te mogą powstać także przy wariancie przez Międzynarodową, jeśli będzie on przedłużony przez Pragę, ale będą miały wtedy inne znaczenie. Warto pamiętać, że linię tramwajową czy metra buduje się także dla przyszłego rozwoju miasta i wszystko to musi być rozważone.
niedziela, 28 października 2012
Tramwaj Nowa Praga-Michałów-Kamionek-Grochów-Gocław (Gocław-Grochów-Kamionek-Michałów-Nowa Praga) cz. I
Złożyłem w ratuszu pismo do prezydent Warszawy w sprawie przebiegu linii tramwajowej zwanej „na Gocław”. Nie mam możliwości uczestniczyć w poważnej dyskusji na ten temat i zmuszony jestem to robić w ten sposób: pisząc pismo, na które odpowiedź może być taka jak zwykle oraz publikując tutaj rzeczy, które mogą mieć różny los. Odpowiedź taka jak zwykle, czyli traktująca mnie jak pomysłowego petenta, który jednak nie ma racji lub milczenie. Stosy tego typu biurokratycznej korespondencji są dla mnie materiałem analiz, jako przyczyniające się do psucia działań. Nie ma w nich nic ze sztuki epistolarnej, prócz zabiegów formalnych. Autorom często naprawdę się wydaje, że ten styl jest właściwy, zgodny z prawem i grzeczny.
czwartek, 06 września 2012
Metro i nowy tramwaj na prawym brzegu Wisły
Projektowałem ten tekst – jak pisałem – jeszcze przed zalaniem stacji przy pomniku Syreny. Teraz ma dodatkowy kontekst. Może tarcze ruszą z Pragi, co powoduje konieczność przystosowania stacji Dw. Wileński do roli szyby startowego i stosowne koszty. Oczywiście wypadek, jaki miał miejsce na Powiślu nie jest niczym dziwnym. Po prostu tak jest, że nie wszystko w eksploatacji można przewidzieć, tak z powodu zmienności, jak i liczności różnych czynników. Z powodu braku wiedzy na ten temat liczne osoby próbują sobie uprościć sprawę poddając przy okazji krytyce wszystkich i wszystko. Natomiast nierozważane pozostają problemy najistotniejsze i najkosztowniejsze. Eksploatacja to zjawisko techniczno-ekonomiczne, przypominam. A przebieg metra na prawym brzegu to właśnie taki problem, który należy drążyć. Nie trzeba do tego tunelownic.
sobota, 10 marca 2012
Konsultacje w sprawie komunikacji dotyczą też Grochowa-nie-Pragi-Pd.
Trwają konsultacje w sprawie transportu województwa. Podstawą jest: Studium rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego na Mazowszu w kontekście polityki transportowej Województwa Mazowieckiego. http://www.mbpr.pl/user_uploads/image/PRAWE_MENU/program-%20szynowy/srts.pdf
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl