Kategorie: Wszystkie | Edukacja | Regionalne
RSS
piątek, 18 grudnia 2015
Przebudowa warszawskiego węzła kolejowego
Odnalazłem wrześniowe opracowanie inż. arch. Leszka Wiśniewskiego (Miasto Jest Nasze) na temat węzła kolejowego w Warszawie. Oczywiście nie chodzi o to, że wszystko mi się podoba, a o to, że jest to jakby kontynuacja dyskusji, którą chciałem wywołać moimi publikacjami tutaj. Jest kilka ciekawych propozycji. Aż szkoda, że z automatu one nie będą zastosowane. Modernizacja węzła jest już zaplanowana. Inne mogą być zastosowane w przyszłości. Nawet ich nie wskazuję, ale dyskutować trzeba, a nie trwać w podtrzymywaniu starych i złych projektów takich jak metro i tramwaj na Gocław.
czwartek, 10 grudnia 2015
Sinfonia Varsovia na Grochowskiej, a nasi z Kamionka
Z radością należy odnotować akcję samorządu Kamionka na temat projektu rewitalizacji siedziby Orkiestry. Dlatego nic nie należy mówić tylko opublikować ich pismo. Przedmiotem naszej troski jest przecież ów mur mający ukryć jedyny tego typu zabytek na Grochowskiej.
piątek, 04 grudnia 2015
Metro na Gocław do Strategii Warszawa 2030 ma należeć
Lekceważenie wszystkiego co piszę na temat tego absurdalnego, przestarzałego projektu postanowiono kolanem przepychać go dalej. Tym razem już wyżej - na poziom mazowiecki.
czwartek, 26 listopada 2015
Stowarzyszenie Kupców Praskich nie na Pradze...
Jakiś czas temu miałem miły kontakt z kupcami z tego związku w czasie zakupów. Okazało się, że nie tylko nie wiedzą, że nie są na Pradze (to tylko słowo wytrych), ale też, że nie wiedzą, że klient nasz pan. Trzeba go szanować i słuchać, co mówi. W ogóle trzeba uważać, bo przecież dziś zawsze ktoś może nagrać, albo tylko opisać, co niniejszym czynię.
środa, 18 listopada 2015
Plac Rondo Wiatraczna - historia
Piszę w takiej formie, bo ta nazwa oduliczna tak naprawdę nie istniała, tylko ludzie tak mówili od czasu zbudowania większej wyspy na początku lat 1960. Na tablicach tramwajowych jest po prostu Wiatraczbna. Na tabliczkach MSI pojawiła się dopiero w 2003 i nie był to dobry pomysł. Nazwa jest byle jaka. Ale tym razem nie o tym.
środa, 11 listopada 2015
Blog jako publikacja ciągła
ZWRACAM UWAGĘ, ŻE BLOG TEN NIE JEST ZBIOREM OKAZJONALNYCH ZAPISKÓW, A ZAJMUJE SIĘ PROPAGOWANIEM PROFESJONALNEJ WIEDZY O EKSPLOATACJI, KTÓRA POWINNA PRZYSPIESZAĆ ROZWÓJ POLSKI. SUGERUJĘ CZYTANIE WSZYSTKIEGO UWAŻNIE, A NIE TYLKO OSTATNIEGO POWIERZCHOWNIE. KAŻDEMU MOŻE TO POMÓC, A WIĘC I WSZYSTKIM.
czwartek, 05 listopada 2015
100 lat od przyłączenia terenów okręgu-dzielnicy Grochów do Warszawy
Rok 2016 będzie rokiem jubileuszowym napisano na ulotce wydanej przez Urząd Dzielnicy Grochów-nie-Praga-Pd. Zatytułowanej „100 lat w Warszawie”. „W granicach Warszawy znalazły się Saska Kępa, Grochów i Gocław”. O fakcie tym informowało radio mazowieckie pytając przechodniów co to ma oznaczać. Ci oczywiście prawili banały typu, żeby zrobić festyny z atrakcjami jak Święto Saskiej Kępy.
sobota, 31 października 2015
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (2)
Czy torowisko zajmie duży pas zieleni? Czy ucierpi na tym Kanał Wystawowy? Jakiś czas temu do budżetu obywatelskiego trafił projekt rewitalizacji alei spacerowej wzdłuż Kanału Wystawowego z tyłu budynków przy ulicy Międzynarodowej. Mieszkańcy obawiają się, że okolica stanie się wielką, betonową pustynią. Zdaniem Tramwajów Warszawskich, to zmartwienia na wyrost. Jezdnia nie jest planowana, a same tramwaje będą poruszać się około 10 metrów od kanałku po torowisku z posadzoną trawą.
wtorek, 27 października 2015
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (1)
Oto komentarz do tego, co opublikowało Radio po spotkaniu z mieszkańcami w szkole na Saskiej Kępie. Miałem nadzieję, że coś jednak uda się przekazać słuchaczom. Niestety – zupełnie absurdalne zdanie na końcu poraża: że niby ja uważam, że ta linia tramwajowa powinna być od dawna. Akurat wręcz przeciwnie: uważam, że należy najpierw budowa połączenie autobusowe Gocławia z buspasami na Trasie, jednocześnie przeprojektować linie tramwajową.
wtorek, 20 października 2015
Grochów w czerwonym berecie.
Wykorzystując plan dzielnicy produkcji Prywatnej Agencji Geograficznej można jeszcze raz spojrzeć na spójność projektowania dzielnicy prawobrzeżnej śródmieścia Warszawy. Pisałem już nie raz o grochowskiej barierze kolejowej o długości prawie 6,5 km, prawie w ogóle nie zauważanej przez władze Warszawy. Tak się wszyscy przyzwyczaili, że zaledwie wspomina się o obwodnicy i ul. Tysiąclecia. Co prawda, ostatnio jednak coś się w tej sprawie ruszyło. Tereny kolejowe zostaną przecięte w połowie, co oczywiście nie znaczy, że to wystarczy.
poniedziałek, 12 października 2015
O tramwaju na Gocław znów na Saskiej Kępie
Tym razem w szkole przy Zwycięzców 44 odbyło się spotkanie mieszkańców z decydentami. Niestety ważne problemy utonęły w różnych pretensjach i wyjaśnieniach, takich jak zwykle. Gdybym nie był eksploatykiem to pewnie bym się też nabrał. Powstały niekonstruktywny chaos skłonił mnie do wyjścia po prawie dwóch godzinach. Dobrze, że spotkania takie są, ale też trzeba je umieć prowadzić, a także rozumieć co jest przedstawiane i co jest najważniejsze.
wtorek, 06 października 2015
Przypomnienie głównych naszych - grochowsko-praskich -problemów
Co jakiś czas trzeba dokonać reasumpcji tego, o czym mówimy tu. Nie ma być to tylko gadanie dla gadania, ale realna konsultacja dla władz, które powinny być zadowolone, że je otrzymują. Czy są?
poniedziałek, 28 września 2015
Nowa strategia dla Warszawy
23 września w sali Ratuszowej Pałacu Kultury odbyło się pierwsze spotkanie w sprawie tworzenia nowej strategii dla Warszawy, do roku 2030. Czas poprzedniej, z 2005 roku,z czasów Lecha Kaczyńskiego, mija.http://2030.um.warszawa.pl/
wtorek, 22 września 2015
Universam najważniejszy?
Bliska perspektywa zburzenia Universamu, skądinąd pierwszego w Polsce takiego centrum handlowego, nagle spowodowała ogromną aktywność zmierzającą do jego uratowania. Przyznam szczerza, że mnie to zadziwia. Jest tyle ważnych spraw, które wymagają zaopiekowania przez społeczność Dzielnicy, które nie spotykają się z odzewem...
wtorek, 15 września 2015
Jeszcze raz: dlaczego nazwa Praga Pd. jest absurdalna?
Nazwa Praga Pn. zresztą jest wymuszona przez wadliwą nazwę Praga Pd. Spójrzmy teraz na całość dzielnicy administracyjnej i zapomnijmy jak ona się redaguje nazwę. Najpierw się wyznacza granice dzielnicy administracyjnej (okręgu) z powodów spójności eksploatacyjnej, a potem się wybiera dla niej nazwę. Nigdy odwrotnie. Trzeba stwierdzić jakie ona dzielnice (historyczno-funkcjonalne) zawiera i która z nich jest najważniejsza obszarowo i historycznie. W zasadzie powinno się to pokrywać z obszarami Miejskiego Systemu Informacji, ale ten ma liczne błędy i powinien być traktowany z wielką ostrożnością. W każdym razie granica zewnętrzna okręgu administracyjnego musi przebiegać po granicach zewnętrznych zawartych obszarów MSI.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl