Kategorie: Wszystkie | Edukacja | Regionalne
RSS
środa, 11 listopada 2015
Blog jako publikacja ciągła
ZWRACAM UWAGĘ, ŻE BLOG TEN NIE JEST ZBIOREM OKAZJONALNYCH ZAPISKÓW, A ZAJMUJE SIĘ PROPAGOWANIEM PROFESJONALNEJ WIEDZY O EKSPLOATACJI, KTÓRA POWINNA PRZYSPIESZAĆ ROZWÓJ POLSKI. SUGERUJĘ CZYTANIE WSZYSTKIEGO UWAŻNIE, A NIE TYLKO OSTATNIEGO POWIERZCHOWNIE. KAŻDEMU MOŻE TO POMÓC, A WIĘC I WSZYSTKIM.
czwartek, 05 listopada 2015
100 lat od przyłączenia terenów okręgu-dzielnicy Grochów do Warszawy
Rok 2016 będzie rokiem jubileuszowym napisano na ulotce wydanej przez Urząd Dzielnicy Grochów-nie-Praga-Pd. Zatytułowanej „100 lat w Warszawie”. „W granicach Warszawy znalazły się Saska Kępa, Grochów i Gocław”. O fakcie tym informowało radio mazowieckie pytając przechodniów co to ma oznaczać. Ci oczywiście prawili banały typu, żeby zrobić festyny z atrakcjami jak Święto Saskiej Kępy.
sobota, 31 października 2015
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (2)
Czy torowisko zajmie duży pas zieleni? Czy ucierpi na tym Kanał Wystawowy? Jakiś czas temu do budżetu obywatelskiego trafił projekt rewitalizacji alei spacerowej wzdłuż Kanału Wystawowego z tyłu budynków przy ulicy Międzynarodowej. Mieszkańcy obawiają się, że okolica stanie się wielką, betonową pustynią. Zdaniem Tramwajów Warszawskich, to zmartwienia na wyrost. Jezdnia nie jest planowana, a same tramwaje będą poruszać się około 10 metrów od kanałku po torowisku z posadzoną trawą.
wtorek, 27 października 2015
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (1)
Oto komentarz do tego, co opublikowało Radio po spotkaniu z mieszkańcami w szkole na Saskiej Kępie. Miałem nadzieję, że coś jednak uda się przekazać słuchaczom. Niestety – zupełnie absurdalne zdanie na końcu poraża: że niby ja uważam, że ta linia tramwajowa powinna być od dawna. Akurat wręcz przeciwnie: uważam, że należy najpierw budowa połączenie autobusowe Gocławia z buspasami na Trasie, jednocześnie przeprojektować linie tramwajową.
wtorek, 20 października 2015
Grochów w czerwonym berecie.
Wykorzystując plan dzielnicy produkcji Prywatnej Agencji Geograficznej można jeszcze raz spojrzeć na spójność projektowania dzielnicy prawobrzeżnej śródmieścia Warszawy. Pisałem już nie raz o grochowskiej barierze kolejowej o długości prawie 6,5 km, prawie w ogóle nie zauważanej przez władze Warszawy. Tak się wszyscy przyzwyczaili, że zaledwie wspomina się o obwodnicy i ul. Tysiąclecia. Co prawda, ostatnio jednak coś się w tej sprawie ruszyło. Tereny kolejowe zostaną przecięte w połowie, co oczywiście nie znaczy, że to wystarczy.
poniedziałek, 12 października 2015
O tramwaju na Gocław znów na Saskiej Kępie
Tym razem w szkole przy Zwycięzców 44 odbyło się spotkanie mieszkańców z decydentami. Niestety ważne problemy utonęły w różnych pretensjach i wyjaśnieniach, takich jak zwykle. Gdybym nie był eksploatykiem to pewnie bym się też nabrał. Powstały niekonstruktywny chaos skłonił mnie do wyjścia po prawie dwóch godzinach. Dobrze, że spotkania takie są, ale też trzeba je umieć prowadzić, a także rozumieć co jest przedstawiane i co jest najważniejsze.
wtorek, 06 października 2015
Przypomnienie głównych naszych - grochowsko-praskich -problemów
Co jakiś czas trzeba dokonać reasumpcji tego, o czym mówimy tu. Nie ma być to tylko gadanie dla gadania, ale realna konsultacja dla władz, które powinny być zadowolone, że je otrzymują. Czy są?
poniedziałek, 28 września 2015
Nowa strategia dla Warszawy
23 września w sali Ratuszowej Pałacu Kultury odbyło się pierwsze spotkanie w sprawie tworzenia nowej strategii dla Warszawy, do roku 2030. Czas poprzedniej, z 2005 roku,z czasów Lecha Kaczyńskiego, mija.http://2030.um.warszawa.pl/
wtorek, 22 września 2015
Universam najważniejszy?
Bliska perspektywa zburzenia Universamu, skądinąd pierwszego w Polsce takiego centrum handlowego, nagle spowodowała ogromną aktywność zmierzającą do jego uratowania. Przyznam szczerza, że mnie to zadziwia. Jest tyle ważnych spraw, które wymagają zaopiekowania przez społeczność Dzielnicy, które nie spotykają się z odzewem...
wtorek, 15 września 2015
Jeszcze raz: dlaczego nazwa Praga Pd. jest absurdalna?
Nazwa Praga Pn. zresztą jest wymuszona przez wadliwą nazwę Praga Pd. Spójrzmy teraz na całość dzielnicy administracyjnej i zapomnijmy jak ona się redaguje nazwę. Najpierw się wyznacza granice dzielnicy administracyjnej (okręgu) z powodów spójności eksploatacyjnej, a potem się wybiera dla niej nazwę. Nigdy odwrotnie. Trzeba stwierdzić jakie ona dzielnice (historyczno-funkcjonalne) zawiera i która z nich jest najważniejsza obszarowo i historycznie. W zasadzie powinno się to pokrywać z obszarami Miejskiego Systemu Informacji, ale ten ma liczne błędy i powinien być traktowany z wielką ostrożnością. W każdym razie granica zewnętrzna okręgu administracyjnego musi przebiegać po granicach zewnętrznych zawartych obszarów MSI.
wtorek, 08 września 2015
Egipski tramwaj na Gocław
Z wielkim hukiem zapowiedziano spotkanie w sprawie tramwaju "na Gocław", jakie miało się odbyć w Orionie przy ulicy Egipskiej. Udałem się tam, mając nadzieję się wypowiedzieć w sprawach, które są regularnie lekceważone przez władze warszawskie i dzielnicowe. Niestety - nie dało się. Tłum mieszkańców dzielnicy uniemożliwił wejście, a ustawienie ekranu i głośników zupełnie wykluczyło tych, co na korytarzu....
poniedziałek, 31 sierpnia 2015
Nowy portal grochow.pl
Wszystkich zaprosić wypada do odwiedzania nowego portalu poświęconego dzielnicy Grochów i okolicy. Można tam znaleźć informacje historyczne i bieżące, ogłoszenia.
wtorek, 25 sierpnia 2015
Wiedza o dzielnicy grochowsko-praskiej jest tu
Z prawdziwym zadziwieniem przeczytałem zaproszenie na jakiś spacer po Grochowie, jako części Pragi. Opublikowało je Muzeum Pragi, a więc placówka naukowa. Jak przewidywałem: zignorowała ona prawdziwą wiedzę, która jest na naszym blogu i nie tylko. Także nas, którzy już tyle lat to robimy, co powinno robić Muzeum Historyczne i jego agenda na Pradze.
niedziela, 16 sierpnia 2015
Miejski System Dezinformacyjny działa jak przewidziałem
Przewidując co może wyniknąć z pokazywania ludziom, że obszar MSI Gocławek kończy się na Zamienieckiej pisałem o tym parę razy. Po prostu nieprawda na urzędowych tabliczkach ośmiesza zarządzających warszawskim systemem informacyjnym. Także jego projektantów, bo oznacza, że chcieliby, a nie potrafią, więc biorą pieniądze za złej jakości wyrób. Nasze pieniądze. No, ale dotąd tylko teoretyzowałem.
sobota, 08 sierpnia 2015
To też jest pojazd!
Idąc ulicą Rechniewskiego równolegle do ścieżki rowerowej i zobaczyłem zbliżającą się z przeciwka, od Jeziorańskiego rodzinę składającą się z: pani w wózkiem z siedzącym z dzieckiem, pana oraz dwóch chłopców ok. 10 lat. Szeroką ławą szli sobie po ścieżce rowerowej.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl