Kategorie: Wszystkie | Edukacja | Regionalne
RSS
czwartek, 30 października 2014
Towarzysz burmistrz ma apetyt na Pragę
W pierwszej chwili myślałem, że chce atakować w wyborach Pragę prawdziwą, ale zaraz przypomniałem sobie, że przecież burmistrz Grochowa-nie-Pragi-Pd. tak naprawdę zapraża naszą dzielnicę nieprawdą na dużą skalę. Po wstępnym zainteresowaniu tematem ileś lat temu, doszedł do wniosku, że to mu się wyborczo nie opłaca i zaczął udawać, że takiej sprawy nie ma. I rzeczywiście: w wywiadzie zamieszczonym w Wiadomościach Sąsiedzkich oraz Super Expressie (dziwnie oba podobne) nie ma ani słowa o stawianych przez nas problemach tak nazewniczych jak i projektowych. Po prostu cisza: nie ma ich. Za to są podkreślenia, że władze są „przychylne ciekawym pomysłom”. A także „zarząd dzielnicy wykonał wiele zabiegów, by propozycja mieszkańców została zaakceptowana”.
niedziela, 26 października 2014
Nr 1 na liście WWS
Gdy pojawiła się Warszawska Wspólnota Samorządowa miałem nadzieję na współpracę z nią. Rychło jednak okazało się, że chodzi tu znów o atakowanie formacji rządzącej za wszelką cenę. Kto czytał moje teksty wie, że krytyce poddaję przede wszystkim wady eksploatacyjne systemów, w tym ludzi, a nie akurat rządzących. WWS nie jest tym zainteresowana. Nie dziwię się: stratami nazywali onego czasu zakup pociągów kolei miejskiej dla Warszawy tylko dlatego, że zrobił to Lech Kaczyński (wg także moich sugestii). Dziś ta kolej to sukces obecnie rządzących, którzy też wtedy mówili, że to niepotrzebne. Ludzie WWS jej nie zauważają, podobnie jak jej wad! Więc o co chodzi? Chodzi o jakieś proste hasełko…
sobota, 18 października 2014
Już takich głupot nie czytałam dawno
Zastanawiałem się czy o tym pisać i uznałem, że warto: poziom dyskusji w Polsce jest naprawdę żenujący. Otóż napisałem na fb taką rzecz: „Po raz kolejny przypominam, że obecna trasa autobusu 135 (wykluczająca najstarszy odcinek na Ostrobramskiej) zmusza do chodzenia na Wiatraczną lub pl. Szembeka, czego nie było tu nawet 65 lat temu. Było wiadomo, że ktoś chce przy tej trasie pomajstrować od dawna, ale w jakim celu? Żeby powozić ludzi przez Gocław? Za to 123 jeździ niepotrzebnie przez korki Zamienieckiej i Grochowską, gdzie teraz już są inne linie. Można też przerzucić tu linię pomocniczą typu 311. 123 za to trzeba koniecznie skomunikować z metrem M2 oraz przeprowadzić przez Międzynarodową”.
sobota, 11 października 2014
Analiz w sprawie metra wokół dzielnicy grochowskiej ciąg dalszy
Jak już wielokrotnie wskazywałem trwanie przy projekcie „wąsa” grochowsko-gocławskiego metra wynika jedynie z chęci pokazania, że – jak w każdej prawie sprawie – wszystko jest w porządku i nikt nie popełnił żadnych błędów, ani w fazie projektowania, ani w fazie lekceważenia opinii krytycznych. Jak przecież wytłumaczyć fakt, że zbudowano stację Stadion (Narodowy zresztą) jako rozgałęźną wg złego projektu powstałego w czasach, gdy rzeczą normalną było projektowanie metra w zupełnym oderwaniu od kolei aglomeracyjnej. Fachowcy nie potrafili sobie wyobrazić, że ruch miejski to jest coś oczywistego i że kolej aglomeracyjna jest częścią tego samego systemu co metro. Łączy je nawet ta sama nazwa: szybkie koleje miejskie.
poniedziałek, 06 października 2014
Zrób to sam, czyli róbta co chceta
Dostaliśmy kolejne pismo niby odpowiadające na nasze postulaty wraz z zestawem odbitek odpowiednich przepisów. W każdej innej sprawie byłoby to wskazane, ale tutaj – nie bardzo: w końcu wskazaliśmy zasadnicze błędy i dostarczyliśmy wiedzy. Proponuje się nam też wejście we współpracę z Dzielnicą, o której wiadomo, że nie tylko nie współpracuje, ale robi wbrew . Dzielnica wie od lat o tym, co odkryliśmy i po wstępnym zainteresowaniu zaczęła robić jak wyżej. Zawsze przecież znajdą się tacy co mają w nosie prawdę oraz sens i przegłosują.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl