Kategorie: Wszystkie | Edukacja | Regionalne
RSS
sobota, 28 lipca 2012
Michałów – węzeł, którego nie będzie
II linia metra jest już w budowie, a jej projekt został zmodyfikowany w ostatniej chwili, tak że wydawał się jaki taki. Całkowicie krytycznie oceniam za to (nie tylko ja) III linię metra, której odcinek lewobrzeżny został wyciszony, a prawobrzeżny funkcjonuje jako odgałęzienie grochowsko-gocławskie linii II. Maskuje to rzeczywiste pochodzenie tego odcinka, zresztą pokazywanego na ogół w formie miniaturek, co zaciera zupełnie jego konstrukcję.
niedziela, 22 lipca 2012
Zakaz używania herbów dzielnicowych
Ostatnio usłyszałem wiadomość jak wyżej: tak władze Warszawy chcą. Wbrew pozorom nie jest to złe. Projektując herb dla Grochowa-nie-Pragi-Pd. chcieliśmy pokazać, że używanie herbu Pragi dla tej dzielnicy położonej "koło" Pragi jest absurdalne. Przy okazji dokonaliśmy odkrycia herbu Skaryszewa, czyli Kapituły Płockiej, będącego de facto herbem królów burgundzkich.
wtorek, 17 lipca 2012
Polskie Linie Kolejowe gotowe do modernizacji kolejowego węzła warszawskiego.
W pismie Transport i Komunikacja ukazał się tekst informujący o tym autorstwa Macieja Dutkiewicza i Łukasza Derylaka. Planuje się dobudowanie trzecich i czwartych torów w celu umożliwienia ruchu aglomeracyjnego (piszą o podmiejskim i aglomeracyjnym, co podaje w wątpliwość czy wiedzą co to jest aglomeracyjny). Wspomniany tam jest jedna stacja do wybudowania - Mokry Ług (kiedyś zwracałem uwagę na jej konieczność), ale nie ma nic o tej na Emilianowie przy Wiatracznej.
poniedziałek, 09 lipca 2012
Działki z 1939 roku a Grochów-nie-Praga-Pd.
Działki Waszyngtona powstały wiosną roku 1939, a więc chwilę przed wojną. Wtedy zbudowano aleję Waszyngtona, która puszczono autobus K. Trwała budowa linii tramwajowej tędy. Teren ten stał się stosunkowo łatwo dostępny ze śródmieścia, ale ciągle jeszcze był postrzegany jako przedmieście. Zaraz rozpoczęta wojna stworzyła dramatyczne trudności zaopatrzeniowe, co spowodowało wzrost znaczenia takich ogrodów działkowych. Niemcy ukończyli też, jako jedyną, linię tramwajową przez aleję Waszyngtona, a więc dojazd się poprawił.
niedziela, 01 lipca 2012
Praskie metro warszawskie...
Usłyszawszy po raz kolejny hasło metro to nie kolej uświadomiłem sobie, że takie myślenie powoduje ogromne koszty, związane z projektowaniem metra jak osobnego systemu, który jak z łaski dotyka czasem kolei, jak tramwaj. A jak nie dotyka to trzeba jakoś tam pomanipulować, żeby choć załapał z jeden dworzec (który można zlikwidować) i dużą ulicę.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl