Kategorie: Wszystkie | Edukacja | Regionalne
RSS
czwartek, 26 lutego 2015
Wiceprezydent o III linii metra
Nagle pojawiła się informacja o tym, że prezydent Michał Olszewski wypowiedział się na temat III linii metra... Dla Eurobuild CEE (Central Eastern Europe), a Gazeta Stołeczna przepisała. Przyznam szczerze, że mnie to przeraziło jak mało decydenci wiedzą o tym co się dzieje i co powinno się dziać. Problem jest natury szerszej, więc opiszę to na blogu eksploatyka.pl i w Progress for Poland. Progres to ma być do przodu, a nie do tyłu....
piątek, 20 lutego 2015
W Radiu Praga o bitwie grochowskiej rozmawialiśmy
Było to wczoraj - z Karolem Bulskim z Praskiej Ferajny miło się współpracuje w naszych sprawach...
niedziela, 15 lutego 2015
Drugi pożar mostu Łazienkowskiego
Nie sposób się nie odnieść do pożaru mostu Łazienkowskiego, który miał miejsce wieczorem i w nocy. W 1975 roku miał miejsce pożar tego mostu, który akurat odnotowałem w pamięci, gdyż jechałem wtedy autobusem i widziałem gotujący się asfalt.
piątek, 13 lutego 2015
Za tramwaj 1, 2, 3... na Gocław.
Swego czasu już pisałem, że puszczanie kaczki w postaci projektu tramwaju, przez działki, na Gocław jest kolejnym przykładem niesystemowego projektowania, do którego dopisuje się niezwykle dobre opinie. Jest to proces taki jak wybory na stanowiska prezesów, którzy na przygotowanych stanowiskach oczekują na ten wyjątkowy przypadek, że ich wybiorą.... Humor i satyra. Jak już pisałem, linie komunikacji prowadzonej (np. szynowej) buduje się szczególnie starannie, gdy koszty infrastruktury tam są duże i trzeba pamiętać bardzo o kosztach przyszłej eksploatacji. Tak więc rozważanie tramwaju, czy metra na Gocław tak jak się to robi teraz (opisałem to szczegółowo) jest czystą amatorszczyzną eksploatacyjną. Nic nie daje widać sam tytuł doktorski, czy też umocowanie w układach. Nie można projektować metodą „przyjdzie kit będzie git”. No nie można. A ci, którzy się na to zgadzają i wypisują cokolwiek na ten temat do ludzi, ponoszą winę drugą.
poniedziałek, 09 lutego 2015
Syrenka Praska na nie-Pradze
Nasz radny Marek Piotr Borkowski znany jest z ilości interpelacji składanych w ratuszu dzielnicowym Grochowa-nie-Pragi-Pd. Interpelację nr 100 złożył nawiązując jedynie do prac działaczy saskokępiańskich dotyczących spuścizny po autorze rzeźby, który tam mieszkał. Tam pierwotnie stała rzeźba, która trzeba było usunąć w związku z rozebraniem kina Sawa i zabudową placu Przymierza. Trafiła ona przed ratusz dzielnicowy. Nawet nie poruszył działalności naszej, czym dał okazję Burmistrzowi do samodzielnego zauważenia jej. Od samego początku o tym wie przecież, czyli od pięciu lat ponad.
sobota, 07 lutego 2015
Moje koncepcje metra, a te Biura Studium Kolei Podziemnej z 6.5.1938 r.
Dopiero publikowałem, w ślad za Antykwariatem Kwadryga, informację na temat koncepcji lotniska komunikacyjnego na Gocławiu, jakie opublikowane zostały w piśmie Lot Polski z czerwca 1939 r. Pisałem też o sposobie powstawania obowiązującego projektu metra, szczególnie w dzielnicy prawobrzeżnej. Warto też omówić szkicowe koncepcje z 6 maja 1938 r. Widać tu dokładnie jak próbowano wtedy za pomocą kolei podziemnej zapanować nad ówczesnym nadmiernym zagęszczeniem śródmieścia.
środa, 04 lutego 2015
Zmieniamy Warszawę
Wszystkie te posunięcia państwa, także pewna stabilizacja cen żywnościowych, wzrost wynagrodzeń itp., przyczyniły się do poprawy warunków bytowych ludzi pracy. Poważny wpływ odegrał tu także rozwijający się system opieki społecznej: rozwój ubezpieczeń społecznych, coraz szersze korzystanie przez pracowników ze stołówek przyzakładowych, wczasów pracowniczych, lecznictwa, rozwój żłobków, przedszkoli itp. Wszystko to sprzyjało powolnej, lecz coraz wyraźniejszej poprawie warunków życiowych społeczeństwa.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl