Kategorie: Wszystkie | Edukacja | Regionalne
RSS
czwartek, 29 stycznia 2015
Autobus 151 na Gocławiu
Jak wiadomo za dwa dni rusza na Gocławiu linia 151 (kolejna linia z tym numerem) na trasie Rechniewskiego > Nowaka-Jeziorańskiego > Poligonowa > Ostrobramska > Trasa Łazienkowska > Metro Politechnika.Wypada się z tego cieszyć, choć szkoda, że linia nie zaczyna się na pętli Gocław na Bluszczach. Rozumiem, że to wynik "konsultacji", gdzie ulica Rechniewskiego została nazwana uliczką osiedlową... Pisałem o tym.
niedziela, 25 stycznia 2015
Metro pod hangarem gocławskim...
Moją koncepcję metra przez Gocław już pokazywałem wielokrotnie. Ponieważ jednak zajmujemy się i hangarami warto pokazać przejście tunelu w tej okolicy bliżej. Za stacji Kępa Gocławska (inne możliwe nazwy to Orlik i Meissnera.), pod ulicą Meissnera tunel przechodziłby właśnie pod hangarem północnym, a następnie pod Wałem Miedzeszyńskim.
poniedziałek, 19 stycznia 2015
Gocławskie hangary śladem po projekcie lotniska komunikacyjnego?
Informacje o lotnisku komunikacyjnym Gocław, o których pisałem rozjaśniły mi sytuację hangarów gocławskich, poniekąd bardzo dużych jak na małe samoloty sportowe czy sanitarne. Jak pisałem – hangary zbudowano dopiero po wojnie, ale najprawdopodobniej wg projektu przygotowanego dla lotniska komunikacyjnego. Opublikowany planik sugeruje więcej: ich, oraz płotów działek od strony Kępy Gocławskiej linia wskazuje, że zostały wyznaczone linie regulacyjnej, które tak naprawdę obowiązują do dziś. Te linie wskazują na tę łukowatą ulicę, które miała prowadzić od ul. Międzynarodowej do portu lotniczego – wzdłuż hangarów.
piątek, 16 stycznia 2015
Stacja metra Kępa Gocławska
Skoro już jesteśmy na Gocławiu, w okolicach hangarów polotniskowych, to można więcej powiedzieć na temat przebiegu metra w tej okolicy. Oczywiście pamiętając o pochodzeniu obecnego projektu, tak bronionemu przez Ratusz, prezydentów oraz samego dyrektora Reksnisa. Poświęcają oni swój autorytet obronie czegoś tak bardzo złego, lekceważąc to, co przecież na tym blogu i nie tylko jest pisane od lat. Po prostu kpią sobie z fachowej oceny, nawet nie zdając sobie trudu, żeby używać jakichś argumentów. Jest to możliwe tylko dlatego, że widzą, że brak jest sił społecznych i fachowych zdolnych obalić te rzeczy. Umożliwia to przepychanie kolanem śmieciowych projektów, żeby potem opowiadać bajkę o tym jak zmieniają Warszawę. Jak pisałem – zmieniać można na lepsze, ale też na gorsze, więc takie hasło to bzdura. Świadczy o sposobie traktowania wyborców, którzy i tak wybiorą, bo małe pojęcie mają.
niedziela, 11 stycznia 2015
Warszawskie lotnisko (komunikacyjne) na Gocławiu
Parę dni temu warszawski antykwariat Kwadryga opublikował na swoim blogu (też na bloksie) artykuł z pisma Lot Polski z czerwca 1939 r. Nowy port lotniczy. Dokładnie tu opisano koncepcję budowy lotniska komunikacyjnego na Gocławiu. Artykuł jest ilustrowany oryginalnymi ilustracjami, w tym dokładnym planem sytuacyjnym. Wojna, która wybuchła potem zatarła ślady dokładnego projektu. Nikt tego nie propagował. Wypadałoby, żebyśmy wiedzieli o naszej dzielnicy także i to.
środa, 07 stycznia 2015
Warszawski węzeł kolejowy dla kolei aglomeracyjnej (cd.)
Według opisanej na konferencji koncepcji - stacja końcowa w okolicy dawnego Dworca Głównego zostanie schowana na poziomie -1, czyli „w piwnicy” budynku, jaki tu powstanie. Ma ona przyjąć najwyżej sześć pociągów na godzinę. Początkowo dalekobieżnych, a potem regionalnych. Rozumiem, że dalekobieżne będą tam kończyć tylko w czasie remontu średnicy.
Tagi
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl