Blog > Komentarze do wpisu
Radio Kolor o tramwaju na Gocław (2)
Czy torowisko zajmie duży pas zieleni? Czy ucierpi na tym Kanał Wystawowy? Jakiś czas temu do budżetu obywatelskiego trafił projekt rewitalizacji alei spacerowej wzdłuż Kanału Wystawowego z tyłu budynków przy ulicy Międzynarodowej. Mieszkańcy obawiają się, że okolica stanie się wielką, betonową pustynią. Zdaniem Tramwajów Warszawskich, to zmartwienia na wyrost. Jezdnia nie jest planowana, a same tramwaje będą poruszać się około 10 metrów od kanałku po torowisku z posadzoną trawą.

 

RW. jest to odpowiedź wysoce niekompetentna. To, że nie jest planowana jezdnia, a torowisko będzie trawiaste nie oznacza, że pas nad Kanałem i sam Kanał będzie parkiem i nie będzie przecięty torami, czyli układ nie będzie zniszczony. Przypominam, że Kanał jest cenną pamiątką po przedwojennych planach wystawy krajowej. Jeśli przetrwał do dziś to należy go pilnować.

Widok z Kinowej (Grochów Wielki) na Przyczółek Grochowski czyli Gocław

fot. Rafał Wodzicki: węzeł Przyczółek Grochowski; przejście tunelem pod nim (a nie tak jak pokazywano wg starego projektu Tramwajów) oznacza też możliwość poprowadzenia autobusu 158 także w drugą stronę tędy.

Jaką oszczędność czasu przyniesie jazda tramwajem?

Zarząd Transportu Miejskiego wyliczył, że przewaga w dojeździe z Gocławia do al. Waszyngtona to kwestia 2 lub 3 minut. Mimo śmiechu na sali, urzędnicy przekonywali że jest w tym pewna logika. Tramwaje nie są skazane na stanie w korku, co w tych okolicach zdarza się każdego poranka. Jazda tramwajem z Gocławia do okolic Rotundy zajęłaby około 20 minut.

RW. Wypowiedź o 2-3 minutach (ze śmiechem w tle) wyjaśnia dlaczego p. Madrjas udowadniał, że tramwaj nie może być przez Kinową, bo tamtędy jest dalej. Ile dalej – sprawdziłem: 200 metrów, a więc trwa walka o efekty pozorne. Inne efekty (generatory ruchu) się nie liczą. Można puszczać tramwaj przez pole w centrum miasta, żeby uzyskać te dwie minuty! Poniżej rzekoma moja wypowiedź! Linia jest potrzebna, powiedziałem, ale nie mówiłem, że dużo wcześniej i za wszelką cenę. Poniżej jest jedno zdanie z mojej wypowiedzi w formie dźwiękowej: że system komunikacyjny należy planować razem.

Bardzo pokrętnie w tym kontekście brzmi każde uzasadnienie linii metra „na Gocław”, która ma przebiegać po trasie długiej i nie dającej efektu w postaci dojazdu do każdego punktu w Warszawie. Nie ma tam ani przesiadek, ani przeprawy przez Wisłę. Podobnie zresztą zepsuto linię 135 tak, że właściwie wycięto z niej kawałek tak, że trzeba chodzić lub jeździć dużo dalej. A można było przecież to zrobić dobrze, o czym pisałem. Kompletnie to zignorowano.

I tu rewelacja, czyli nieprawda:

- Linia na Gocław jest potrzebna, ale powinna powstać dużo wcześniej - uważa obecny na spotkaniu inżynier Rafał Wodzicki.

RW jest to oczywista nieprawda, bo nigdy tak nie mówiłem. Dużo wcześniej powinno powstać autobusowe połączenie Gocławia z al. Stanów Zjednoczonych. i Saską Kępą. Można to przeczytać i na tym blogu.

RW. Na koniec optymistyczna wiadomość:

Koszt inwestycji wynosi 120 mln zł. Kolejne 160 mln zł wyniesie kupno 18 nowych tramwajów.

RW. Przypominam, że straty związane z budową stacji metra Stadion Narodowy w formie podwójnej wynoszą 150 mln zł i generują parcie na budowę absurdalnej linii metra „na Gocław”, czyli tamój. A więc „kilka stacji” wg pani prezydent (1 mld co najmniej) plus tunele między nimi. Na spotkaniu mówiono o tym jak to świetnie będzie tramwaj współpracować z tą świetną linią metra. Nie wspomniano ani słowem, że te linie nie były projektowane jako system i w jaki sposób były one tworzone naprawdę. Chciano tylko upozorować systemowe projektowanie. I tak lud nie zrozumie. Jak mówiłem saskokępianom: są oni bezbronni na własne życzenie wobec takiej demagogii.

Z tego co piszę sami sobie tylko kombinują coś i wydaje się, że wystarczy do starcia z takimi starymi wyjadaczami, którzy uzasadniają to, co jest, czyli trwanie w błędzie. Współpracy nie ma żadnej, jak zwykle. Są manipulacje "konsultacyjne".

Rafał Wodzicki, ekspert eksploatacji (to nie to samo co jakiś inżynier)

sobota, 31 października 2015, aph521

Polecane wpisy

(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl