Blog > Komentarze do wpisu
Egipski tramwaj na Gocław
Z wielkim hukiem zapowiedziano spotkanie w sprawie tramwaju "na Gocław", jakie miało się odbyć w Orionie przy ulicy Egipskiej. Udałem się tam, mając nadzieję się wypowiedzieć w sprawach, które są regularnie lekceważone przez władze warszawskie i dzielnicowe. Niestety - nie dało się. Tłum mieszkańców dzielnicy uniemożliwił wejście, a ustawienie ekranu i głośników zupełnie wykluczyło tych, co na korytarzu....

Oczywiście spotkanie to posłuży jako dowód na to jak to władze informują ludność (był prezydent Wojciechowski, burmistrzowie, dyrektorzy Karos, Reksnis oraz Suliborski - przewodniczący komisji zagospodarowania i ochrony środowiska) Wszyscy z uporem maniaka propagujący zły projekt.

Rozpoczęło się wystąpieniem dyrektora Zarządu Drogownictwa i Komunikacji pokazującego znane obrazki i opowiadające to, co zawsze i ignorującego to co zawsze. Tyle widziałem zaglądając co chwila.

Ci co mnie znali - udali, że mnie nie widzą. Tak, żeby nic nie przeszkadzało zaplanowanemu propagowaniu złego projektu. 

Kanał Wystawowy

Oto kanał Wystawowy, którego otoczenie zamierza się zniszczyć w ramach "ochrony środowiska" za pomocą złego projektu "ekologicznego"  tramwaju. Zdjęcie z okresy wojny.

Przewodniczący Suliborski związany jest ze Stowarzyszeniem Integracji Stołecznej Komunikacji, które reklamuje się hasłem:

My posiadamy (mamy?) wystarczającą wiedzę i wszelkie argumenty, by przekonać każdego wątpiącego, że rozwój infrastruktury komunikacyjnej jest warunkiem koniecznym do rozwoju Warszawy i Całej Polski.

Więc kolejny raz podkreślam: nie macie widać dostatecznej wiedzy, żeby zrozumieć o czym ja piszę i promujecie złe projekty i zły sposób ich implementowania. Nawet nie uważacie za stosowne się porozumiewać (a to jest podstawowa wada polska). Michał Suliborski uważa się, jako politolog za lepszego specjalistę i promuje te złe rozwiązania razem z władzą (jest jej częścią de facto, ale przedstawicielem mieszkańców!), która też nie uważa za stosowne wykorzystać rzadkiego specjalistę ze swojego terenu.

Na pewno na tym spotkaniu o takich drobiagach jak wyprowadzenie ulicy Bora-Komorowskiego na trasę Łazienkowską i jej buspasy oraz na Saską Kępę (dla autobusów). Po prostu: kto nie jest w układach ma się zwijać do poziomu stojącego na korytarzu, czy też mieszkańca uświadamianego przez ludzi nie rozumiejących co robią (jest to klasyczne zjawisko w eksploatacji: każdy kierownik sprowadza sprawy do swojego poziomu). Niech sobie pogadają, myślą "konsultujący się" i informujący. A niszczą przecież także pas wzdłuż kanału Wystawowego, który powinien być zachowany jako parkowy ("Planty"). To w ramach ochrony środowiska, bo przecież można powtarzać banał o tym, jak ekologiczny jest tramwaj.

Widząc jak to wygląda, mogłem tylko pogadać ze starszą panią, która też na korytarzu wylądowała. Okazuje się, że czyta moje teksty i się z nimi zgadza. Potem pozostawało tylko sobie pójść. Pozostawiając lud Saskiej Kępy i Gocławia (nie wiem czy ktoś z Grochowa doszedł) pod wpływem kompromitującej propagandy.

Jest to kolejna kompromitacja warszawskiego systemu "konsultacji i informacji". A przecież inwestycja ma być rozpoczęta w 2018 r. Zadziwia bierność i brak współpracy przeciw temu działaczy dzielnicowych. Wolą niektórzy nawet robić propagandę za tym projektem.  Nie wszyscy muszą się znać, ale system powinien...

(-) Rafał Wodzicki, ekspert eksploatacji

 


 

wtorek, 08 września 2015, aph521

Polecane wpisy

Komentarze
2015/09/08 08:50:23
Ciemność widzę, ciemność - egipską.....
-
Gość: MJL, 82.177.111.*
2015/09/08 13:20:38
Panie Rafale, szkoda, że nie został Pan do końca spotkania i nie spróbował Pan się "dopchać" na salę. Ja byłem o 16.55 i nie miałem problemu z miejsce siedzącym. Ale do rzeczy. Spotkania nie organizowały władze miasta tylko SBM Ateńska po piśmie wystosowanym przez mieszkańców (pisma, którego razem z Żoną byłem autorem i pod którym zbieraliśmy podpisy). Gdyby został Pan do końca to widział by Pan, że mieszkańcy nie dali się miejskiej propagandzie. Co więcej nawet przedstawiciele Gocławia (nastawieni na walkę z Saską Kępą) pod koniec spotkania zaczęli zadawać pytania, dlaczego takie rozwiązanie jest propagowane przez miasto.
Z deklaracji władz mamy tylko następujące:
- będą konsultacje społeczne jeszcze przed oficjalnymi konsultacjami o decyzji środowiskowej
- będzie rozpatrzony pomysł skierowania linii tramwajowej po wydzielonej przestrzeni Aleji Tysiąclecia (która została wykreślona z planów, ale teren jest).

Natomiast władze wykazały sie brakiem jakiejkolwiek konkretnej wiedzy o przebuegu tramwaju, kształcie, przystankach, zmianach w innej komunikacji itp.
Oczywiście "ekologiczność" była powtarzana kilkadziesiąt razy - spotkała się z uwagą, że niskoemisyjne autobusy też są ekologiczne, a buspas to trasy łazienkowskiej lub siekierkowskiej byłby tańszy - bez odzewu ze strony władz.

Dysponuję nagraniem całego spotkania (ponad 2h). Nie sprawdzałem jeszcze jakości, ale jeżeli jest Pan zainteresowany to proszę o odpowiedź.
-
Gość: RJW, *.adsl.inetia.pl
2015/09/08 13:46:24
Dziękuję za informację. Niestety trudno było cokolwiek zobaczyć z korytarza. W każdym razie trzeba się nie zgadzać. Po śladzie Trasy trzeba moim zdanie zbudować połączenie autobusowe. A tramwaj przez działki to poroniony pomysł.
Może zorganizować spotkanie, na którym sprawa będzie omówiona poważnie. Mogę zrobić wykład systemowy. Metro to nie jest rzecz oderwana i też jest projekt do bani (zagięty do tyłu odcinek do Ząbek). Ludzie nie wiedzą jak to było, a ja mam dość materiałów. O tym, że gdyby naprawdę wypadało przez Saską Kępę sam bym próbował to wytłumaczyć, ale nie wypada. Pozdrawiam
-
Gość: RJW, *.adsl.inetia.pl
2015/09/08 13:53:08
Opracowania z tagiem tramwaj (jes tam dokładna analiza sensu możliwych przebiegów): grochowniepragapd.blox.pl/tagi_b/2479/tramwaj.html
-
Gość: RJW, *.adsl.inetia.pl
2015/09/08 14:11:28
>Mieczysław Reksnis, dyrektor miejskiego biura drogownictwa i komunikacji, przypomniał, że ratusz zrezygnował z układania torów wzdłuż ul. Saskiej. Nie zanosi się też, by inwestycja powstała na ul. Międzynarodowej i Afrykańskiej, gdzie trzeba by zlikwidować część miejsc parkingowych. Dlatego eksperci zaproponowali trasę obok Saskiej Kępy - od al. Waszyngtona wzdłuż Kanału Wystawowego, po stronie ogródków działkowych,< Skandaliczna bzdura: z powodu miejsc parkingowych tramwaj przez działki, zaprojektowali pijani eksperci!!!!.
(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl