Blog > Komentarze do wpisu
Ulica Tysiąclecia na Pradze prawdziwej – do końca.
Potrzebny jest jeszcze pewien opis odcinka ul. Tysiąclecia Michałów-Rondo Żaba. Powoli rysuje się jej zarys w okolicy ulicy Grodzieńskiej (jej wyloty na ul. Tysiąclecia będą zamknięte), gdzie budowane są nowe domy na wprost ul. Kosmowskiej. Jedyny przejazd kolejowy w poziomie w okolicy śródmiejskiej będzie zastąpiony wiaduktem, który przejdzie także nad ul. „Solidarności”. Oraz nad historycznym budynkiem dawnej Zbrojowni?, dotąd zajmowanym przez wojsko, jeśli okaże się, że ostanie uznany za zabytek. Widać to na zdjęciu w odcinku poprzednim.

Koszary Szwedzka



Dalszy przebieg wyznacza płot zajezdni autobusowej Stalowa w rejonie ul. Strzeleckiej, gdzie planowana jest stacja metra.

Strzelecka-Tysiąclecia

W kierunku Stalowej

Ulica przejdzie tyłami byłej fabryki chemicznej (Schicht, Pollena itp. – fasada uznana za zabytkową) przy ul. Szwedzkiej i wciśnie się między nią, a obwodnicę kolejową, którędy pociągi kierują się z dworca Warszawa Wschodnia ku Gdańskowi. Na niej przewidziane są stacje ruchu miejskiego i regionalnego (przystanki) przy ul. Strzeleckiej oraz przy Rondzie Żaba. Na fotografii widać nowy wiadukt drogowy wzdłuż linii kolejowej, nad wlotem na Rondo Żaba, na który obecnie można wjechać z ul. Szwedzkiej (będzie zaślepiona od strony Ronda Żaba), a w przyszłości – z ul. Tysiąclecia.
Rondo Żaba.

Widoczny jest zabytkowy posterunek kolejowy: w tym rejonie będzie się znajdowała kolejowa stacja ruchu lokalnego powiązana z komunikacją uliczną, w tym z dochodzącą tu od strony Targówka obwodnicą śródmieścia, którą będzie można dotrzeć bezpośrednio do centrum Grochowa. Będzie to kolejny po gocławeckim (jakoś trzeba odróżnić Gocław od Gocławka), bardzo duży węzeł komunikacyjny. Największy.

Wzdłuż Szwedzkiej


Problemem zasadniczym jest brak rezerwy na tramwaj na odcinku Kijowska – Rondo Żaba. Są naciski, aby jednak linia tramwajowa tu powstała z czasem. Na odcinku Strzelecka - Radzymińska nie będzie prawdopodobnie żadnych ulic poprzecznych, co oznacza bardzo długi odcinek bez żadnego dojazdu z boku, z jednej strony ograniczony fabryką, a z drugiej nasypem kolejowym. Jest to niekorzystne zjawisko eksploatacyjne, koncentrujące ruch na Rondzie Żaba oraz skłaniające kierowców do zwiększania prędkości, niemniej np. ul. Stalowa będzie mogła być przedłużona z czasem za tory kolejowe i obwodnicę. Na Targówek Mieszkaniowy (co za nazwa!). Nie uważam za słuszne eksploatacyjnie zaślepianie ulicy Białostockiej od strony Targowej…


Rafał Wodzicki

niedziela, 11 lipca 2010, aph521

Polecane wpisy

(C) Wszystkie prawa zastrzeżone. Katalog-blogow.pl